Medryttarannonser - svara eller rata?

Attans att körponnyn finns så långt bort! Men vad jag saknar i den annonsen är om man måste vara en kunnig kusk eller om man kan få lite hjälp i början om man inte är så van. :)
 
Utan att ha annat än ögnat denna tråd : är det verkligen vanligt att några hästägare efterlyser en medryttare som ska utbilda deras hästar och samtidigt betala 2500-3000 kr/månad för att rida 2 dagar/vecka ?
Det känns väldigt ovanligt . Ffa borde det vara ovanligt då det lär sanera sig självt så att säga .

Det är inte så ovanligt som man kan tro, tyvärr.
 
Det är inte så ovanligt som man kan tro, tyvärr.

Ok ? Fast varför är det om det isåfall förekommer ett "tyvärr" /problem ??? Om/när det isåfall förekommer i annons så är det ju inte något man som hästägare behöver bry sig om alls ? Då struntar du ju helt enkelt i de annonserna/folket ...?
 
Har inte läst hela tråden.

Jag tycker det är jätte kul med mycket info om häst, hellre lite för mycket än att man måste fråga om allt.
Jag ratar:
-Fel skrivna(syftningsfel, han istället för honom är sjukt jobbigt att läsa och vanligt) felstavning är ok, hästen kan ju vara gudasnäll även om ägaren inte kan stava
-Korta typ Sto, 160cm, Snäll, Brun Ring för mer info
-Alldeless för mycket pengar

Uppskattar
-Brutalt ärliga annonser, hon bits ibland i box så du behöver kunna hantera det, han är skvättig och kan springa, ni vet vad jag menar istället för att ljuga så att farliga situationer uppkommer
-Kunna ge lite extra ''arbete'' istället för att betala fullt. Typ mocka en paddock, hage eller putsa allt läder. Det är helt ok för mig som fattig student och ägare har aldrig klagat dock är det alltid lika akward att ta upp det med hen.
-Rid sällskap gärna med ägaren om hen har fler hästar.

Bryr mig inte om ridhus, ridbana eller så. Vill hellre ha fina skogsvägar. Träning är inget jag brinner för om det inte är min egna häst.
 
Alltså jag tycker att den där diskussionen om att "få hjälp" känns lite gammal. De allra flesta hobbyhästar behöver inte gå alla dagar i veckan - många kan byta stalltjänster med sina stallkompisar. Ofta utvecklar vare sig medryttare eller ägare hästen sådär jättemycket, utan man befinner sig förhoppningsvis på ett stadium där det åtminstone finns en uppåtgående kurva i längden.

Om hästägaren nu känner att hen är glad och nöjd med att ha gratis medryttare så är det ju toppen om man som medryttare söker den typen av arrangemang. Vill hästägaren dock ha pengar är det inte något som jag tycker är konstigt. Jag har betalat som medryttare och för min del var det fortfarande ett vinstarrangemang.

Just nu betalar jag 1200:-/månad för att rida 60 minuters lektion tillsammans med 4-10 andra en gång i veckan. Och jag tycker att det är värt det ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
765
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 955
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
8 848
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
12 831
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp