Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Övr. Grenar någon som hört talas om rai-ridning? jag läste en artikel om det, verkar jättespännande tycker jag! nån annan som har hört om det...
Svar
14
· Visningar
3 016
Senast: Diva_93
·
Western Har en haflinger som är engelskt utbildad, men funderar på att köpa en westernsadel till honom ändå. Är detta smart eller onödigt...
Svar
8
· Visningar
1 315
Senast: fallon
·
Distans Ikväll gick ett inslag i programmet Landet Runt som handlade om nästa års SM i Distansritt. Kan ses här SM i Distansritt, det startar...
Svar
1
· Visningar
1 286
Senast: liza_
·
E
Western Vad är det som gäller egentligen? :o tänker på åldrar och så, och sen om det är ytterligare saker? Tacksam för svar :)
Svar
4
· Visningar
1 006
Senast: Paxinarion
·
  • Låst
Islandshäst Risken för att få ett homozygot Silverföl är 25%. Alla tecken tyder på att de homozygota Silverhästarna får en så stor skada av den...
28 29 30
Svar
595
· Visningar
75 061
Senast: Boj
·
Western Vad tycker ni om det märket på sadel? Erfarenheter? Kvalite på lädret? Passform? Skön att rida i? mm. Jag har bara erfarenhet av de...
Svar
8
· Visningar
1 518
Senast: wrangler
·
J
Trav Åkte över till Finland för att hälsa på hästarna som båda haft problem nu en längre tid.. Joker skeppades över dit då tränarna här i...
2
Svar
31
· Visningar
2 798
Senast: Japanesen
·
Dressyr Jag kikar runt lite efter en ny häst. Har fastnat för ett sto, 9 år gammal, väldigt trevliga gångarter och bra psyke. Problemet är att...
Svar
5
· Visningar
1 498
Senast: Novali01
·
Trav Här kan vi uppdatera med bilder på årets föl, allteftersom de växer. Alfas Etoile är nu en vecka gammal: Med mamma Delilah Kemp:
2 3
Svar
59
· Visningar
6 369
Senast: oki
·
Dressyr är inte allt för hemma inom utbildningsstadierna på ridhästar.. men var än man kollar så är alla hästar utbiladad LA i dressyr. verkar...
Svar
11
· Visningar
2 024
Senast: Cha9
·
Islandshäst Hejsan islandsvänner. Undra lite över det här med islänning. Vad kan man säga är viktgränsen för en normalstor islänning vid...
Svar
2
· Visningar
1 277
Senast: sambaengi
·
Övr. Grenar Vill inte vara pessimistisk men just nu undrar man ju om det finns nåt BRA med svensk galopp? Verkar vara väldigt mörkt när man läser...
Svar
9
· Visningar
1 443
  • Låst
Hoppning Hej! Idag hände det som inte får hända. Ponnyn tappade en framsko när jag red och imorgon ska jag tävla. Har ringt till hovslagare- 5...
Svar
7
· Visningar
2 337
Senast: LenaH
·
F
Distans Jag är jätte sugen på att prova på distans med min sköthäst. Men har absolut ingen koll på vad som gäller. vad är grunderna? Vad ska...
Svar
2
· Visningar
1 062
Senast: liza_
·
S
Islandshäst Jag har en fundering, när börjar man rida in islandshästar? Varför väntar man så länge tills de är 5 år ? Är det dumt att rida in de...
Svar
16
· Visningar
2 524
Senast: Michis
·
Körning Nu känns det som om jag och hästen har ganska bra koll på varandra i tömkörningen. (På bana, med mycket volter& böjda spår) Det svåraste...
Svar
7
· Visningar
3 067
Senast: pannkakssmet
·
C
Tävling Vad är det jag har missat? Jag trodde att det var meningen att man ska betala in till tdb när man anmäler sig till en tävling om det...
Svar
6
· Visningar
1 619
Senast: ZanMiguel
·
F
Hoppning Hoppas tråden sitter rätt, annars får nån snäll moderator flytta den. :) Jag köpte en märr för fyra år sedan från Tyskland, hon var...
2
Svar
20
· Visningar
2 849
Senast: lollipop95
·
M
Distans Hej! Sitter och läser igenom forumet och blir grymt sugen på att försöka mig på en CR med min lille fjordherre. Men jag erkännner...
Svar
1
· Visningar
1 135
Senast: Habina
·
  • Låst
Hoppning Pågrund av att jag blev nekad att vara med i idrottsprofilen för att jag inte var sveriges bästa ponnyryttare måste jag förmodligen...
Svar
1
· Visningar
1 239
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka