Bilder på fölen -09

Sv: Bilder på fölen -09

kolla vilken viting vi börjar få.... :D

DSC_00391111.jpg

och pojkvännen tyckte han om himla mycket
Namnlst-1111-1.jpg

Häftigt, är han efter Tap in ?

Funkar inte att få in bilden...

Senast ändrad av en moderator:

Fin gangster!!

Här kommer en liten bildbomb på Alfas Emerald.
Tio dagar gammal.

DSC_4975_800-1.jpg

DSC_4987_800-1.jpg

DSC_4991_800-1.jpg

DSC_5018_800-1.jpg

KL

Jag har varit dålig på att lägga in bilder.. Här är ett på vårat hingstföl e. Skaffer Brunen iaf..

index.php

Alfas Emerald igen:

DSC_5308_redigerad-1.jpg

Alfas Etoile är nu hemma efter att ha varit på station hela sommaren med sin mamma. Stor som attan har hon blivit, och vägrade att posera. Hon ville bara äta:

DSC_5297_redigerad-1.jpg

I skymningen idag lyckades jag iallafall få en bild på Etoile när hon har tagit upp huvudet från backen.

DSC_5444_redigerad-1.jpg

Alfas Etta Extra, världsrekord i örontofsar! :D
DSC_5465_redigerad-1.jpg

Stajlar lite
DSC_5473_redigerad-1.jpg

Bara en aning överbyggd...:p
DSC_5488_redigerad-2.jpg

Senast ändrad:

kl
ÅÅÅÅÅH VAD DUMMA NI ÄR!=) ni får ju inte lägga ut så SÖTA bilder på bebisarna! man blir ju hagalen ;P

Hur får ni så bra bilder när dom springer mitt blir bara ett enda sudd!

Invisible Magic
29046976.jpg

29046979.jpg

Hur får ni så bra bilder när dom springer mitt blir bara ett enda sudd!

Bra kamerautrustning.:p
Ju sämre grejer du har, desto bättre ljus behöver du för att få det att funka.
Har du en kamera som inte släpper in så mycket ljus måste slutaren vara öppen längre tid för att få in tillräckligt med ljus till bilden. Då får du rörelseoskärpa. Prova att ta bilderna mitt på dagen när vädret är bra, så kanske det blir bättre. Då får du dock skarpa och tråkiga skuggor, men om man ska välja mellan två onda ting så...

Jag lärde mej att man måste följa med med kameran i rörelsen också.
Jag stod med kamrean o väntade tills djuret skulle skpringa förbi kameran och knäppa precis då. Men det blev bara suddigt.
Tipset med att följa med kameran funkar rätt bra.

Åh sådär ser vår ut med haha. Han har gått under smeknamnet Älgen ett tag nu :P Färgen ser så rolig ut under fällning. Ska försöka få in bilder nån dag...

Passar på att putta upp tråden...

Har inte varit så flitig med kameran den sista tiden men efter att ha sytt ett minitäcke av gamla trasiga till lillen utifall att det blir snöstorm o oväder så kom den fram. (nu brukar jag inte ha täcke på de små men jag var ju tvungen att låta han testa det...:p)
HAn växer så det knakar också, min mätkäpp visar inte helt rätt men den visar 137 cm på rumpan och 133 på manken så nånstans där är troligt iaf.

29752128.jpg

29752129.jpg

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag har ett sexårigt sto och har haft henne från att hon var tre. Från att vintern efter att hon fyllt fyra har hon betett sig lite...
Svar
7
· Visningar
1 732
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag har en fundering. Jag skaffade en medryttare till vårt sto som stått med dräktig och haft föl innan. Så vi letade medryttare då jag...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 990
Avel Hur längre brukar ni vara med ute i hagen när mamma och föl är ute? Gäller hage med elrep/tråd. Min är drygt en vecka gammal och verkar...
Svar
7
· Visningar
1 505
Avel Hur vanligt är det egentligen med lunginflammation pga regn och dåligt väder på föl? Vi får ju alltid höra att vi ska ta in vid dåligt...
Svar
12
· Visningar
3 505
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?