Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

F
Fälttävlan Om ungefär en vecka ska jag och min ponny debutera fälttävlan. Men jag har inte riktigt fått klarhet i ordningen. När är det...
Svar
1
· Visningar
883
Distans I TR står det ju att "speciella svårigheter" ska märkas ut och att det ska finnas en alternativ väg. För mig som ännu inte kommit iväg...
Svar
18
· Visningar
2 060
Senast: limona
·
H
Islandshäst Undrar hur man gör en öppna, sluta och bakdelsvändning med lättförklarade ord? Hästen kan nog men själv är jag lite borta...kan göra...
Svar
7
· Visningar
1 181
Senast: kryddelydd
·
T
Dressyr Ja, i dressyren har vi ju många regler. Skrivna som oskrivna. Därför tänkte jag liva upp (jo för jag tänkte att detta kanske kan bli en...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 026
Senast: Thes69
·
Dressyr Jag har aldrig ridit en dressyrtävling i hela mitt liv. Nu funderar jag på om jag skulle ställa up i en Lc bara för att se hur kass...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 265
Senast: Blomskan
·
Övr. Grenar Hej alla! Av olika omständigheter kan jag inte rida min häst, och vill istället lära henne något roligt. Exempel kan vara spansk...
Svar
6
· Visningar
2 364
Senast: sthu
·
E
Distans Maria Hagman - Nadir och Frida Söderström - Shah Nahim red i 160 resp 120 klassen, någon som vet hur det gått?
Svar
5
· Visningar
1 461
Senast: ettan00
·
Fälttävlan Jag har bestämt mig för att så småningom börja träna och ev. tävla fälttävlan. Rider storhäst, 10 år, och är själv 18. Vi har låångt...
Svar
7
· Visningar
1 613
Senast: Nomina
·
H
Islandshäst Undrar lite vad ni har i bagaget till era små pållar? Har ni sådär 20 schabrak eller bara några få och är det billiga grejor eller...
2
Svar
34
· Visningar
4 100
Senast: Krummi
·
Trav Någon som känner till något om King Lavec eller hans avkommor? Mer än prestationer, någon som har varit skötare eller nåt åt någon och...
Svar
5
· Visningar
1 456
Senast: emmmalindell
·
A
Trav Hejsan! Ska sälja iväg en rockard och har en som är intresserad av den men hon bor i stockholm (jag bor i Umeå). Så jag tänkte höra...
Svar
3
· Visningar
1 108
Senast: ghost
·
Övr. Grenar Vet inte riktigt vart jag ska lägga tråden, men det är ju på sätt och vis en tävlingsgren så testar här. :D Jag är intresserad av...
Svar
0
· Visningar
886
Senast: Jozelle
·
E
Hoppning Ska byta bett på min ponny,,just nu går han på ett tredelat appel mouth men vill ha lite variation så tänkte prova antingen ett rakt...
Svar
6
· Visningar
1 774
Senast: equuus
·
Western Läser på facebook: För omedelbar publicering. SM 2011 på Bökeberg inställt! Arrangörerna av 2011 års SM, SWS och Bökeberg har...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 147
Senast: wrangler
·
Western Hur ställer ni er till att sälja era westernutbildade quarter/paint till engelsk ridande ryttare? Jag har alltid gillat rasen, ofta...
Svar
9
· Visningar
2 185
Senast: 4BarsRR
·
A
Western Jag har börjat fundera på att köpa en westernsadel till min 3 åring. Kan man köpa en sadel nu, som kommer passa om några år också...
Svar
1
· Visningar
1 284
Senast: cowgirl73
·
Dressyr Behöver förnya garderoben. De färger jag har är: vit ljusblå mörkblå olivgrön ljusgrå brun svart röd ljusgrön Förra...
2
Svar
25
· Visningar
5 165
Senast: materia
·
N
Hoppning MIn b-ponny som jag inte får tävla vägrar otroligt taskigt.. Min medryttare som tycker om hoppning tävlar honom då i det. Var där idag...
Svar
10
· Visningar
2 219
Senast: materia
·
Trav Hej jag har en travare som jag trännar monte med. Men jag har ett problem det är att han ibland faller in i galopp! Är det nån som har...
Svar
5
· Visningar
1 480
Senast: juliekj
·
Western Jag har alltid trott att hon är svettfux (chestnut) men kallat henne leverfärgad eftersom hon har exakt samma färg som levergodis till...
Svar
4
· Visningar
1 384
Senast: cowgirl73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025
  • Retrievertråden