Sv: Såhär gör man
Ja, jag tänkte lite på det.....
Det var väldigt varierande priser, just på denna salusida jag nu tittade på, allt mellan 875 dollar US till över 20000 dollar US.....
Och de som liksom verkade vara "normala" hästar till familj eller ungdom eller bara en trevlig ridhäst hade inte så höga priser....men då blir det ju rimligt pris
Sen kom jag på att quartern är väl så väldigt mycket större som ras i USA, ungefär som halvblodet i Sverige kanske, så priserna varierar nog en hel del och vad som verkar "billigt" i mina ögon kanske är rimligt eller tom i överkant för just den hästen, om man jämför priser på svenska halvblod alltså.
I vilket fall som helst, med så "låga" priser skulle det ju vara möjligt, tom för lilla mig, att ta in en häst från USA. Och inte bara en dålig häst utan en hyfsad häst....(iallafall i mina ögon
)
Men å andra sidan, man vet ju verkligen inte vad man får.....är de chipmärkta på något vis så man vet det blir rätt häst ?
Jaja, drömma kan jag ju
Vad hemskt att det har blivit så extremt i USA.....stolthet, usch och fy !!
Man måst eju tänka på djuren i första hand.....
Såg nånting på U tube, en slaktbil hade åkt av vägen och det räddades typ 25 hästar.....flera stycken unga quarterhästar, dräktiga ston osv....tänkte då: Varför ska en till synes fin och frisk 3 årig quarter slaktas ??
Men det är klart, om läget är sådant så förstår jag det bättre.....