Bett och tävling

clubman

Trådstartare
Hur små får bettringarna vara på en dressyrtävling??? Jag har ett bridongbett och rider på nu som hon trivs bra med men frågan är om bettringarna är för små för och vara tillåtna??? Kan inte hitta något i TR....

Sv: Bett och tävling

Nej det finns bara en regel om bridongens storlek uppåt. Det är helt ok att ha ett bridongbett som enbart tränsbett.

Sv: Bett och tävling

Ja det var ju det jag hittade oxå att det fick inte vara större än 8 cm men hittade inget om mindre....Tack för svar!! :)

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
5
· Visningar
620
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 140
Senast: sweep
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 316
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka