Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Jag tror jag håller på att bli galen på riktigt. På alla tävlingar jag varit hittills i år har starttiderna ändrats efter 20.00 dagen...
Svar
3
· Visningar
1 256
Senast: ginnies
·
E
Islandshäst hej, jag undrar om det är tekniskt möjligt att få fram en skäckgen i en hästras där genen dött ut sedan länge - tex Andalusiska hästar...
Svar
3
· Visningar
1 368
Senast: Rosett
·
Hoppning Hej! Någon som har koll på om man får tävla hoppning med hv polo sports schabraken eller anses loggan som för stor? :)
Svar
10
· Visningar
1 907
Senast: bapro
·
Trav Hej! Nu har jag köpt mig en tysk begagnad galoppsadel av märket leva. Som jag nu ska använda som montésadel :d. Grymt fin sadel :love...
Svar
4
· Visningar
1 297
Senast: satanic
·
Trav Hej! Jag ska ta montélicensen i höst, har redan ridit 2 montéprovlopp iår för att testa på det hela. Tyckte faktiskt inte det var så...
Svar
6
· Visningar
1 632
Senast: satanic
·
Tävling vad betyder det när det står att en klass är öppen för alla? Om det är en klass som det krävs att man kvalat till men som det ändå står...
Svar
0
· Visningar
709
Senast: Krockodil
·
Western Har egentligen inte letat häst, men har nu hittat en quarter i Texas, som jag är helt såld på!! :love: Att jag dessutom börjar ledsna på...
Svar
6
· Visningar
1 576
Senast: Cowgirls
·
Islandshäst hej, jag har blivit erbjuden att köpa en islandshäst som är 12 år till ett mycket bra pris. Hon har tre rena gångarter men tölten har...
Svar
10
· Visningar
2 240
P
Distans Nu är det möjligt att anmäla sig till Rimboritten den 23.7. Det kommer att vara fem klasser (100 KM, 80 KM, 50KM, 50KM CR och 20 KM PP)...
2
Svar
29
· Visningar
3 978
Senast: Litenvit
·
Islandshäst Någon här som har någon aning om vad islandshästnamnet Feya har för betydelse?
Svar
10
· Visningar
1 557
Senast: Lobelia
·
Western Vad motsvara 17-17,5 tum i western storlekar. 15 tum är det som en 17 tum? :)
Svar
1
· Visningar
830
Senast: 4BarsRR
·
M
Övr. Grenar Någon som ridigt i en sådan och kan berätta lite hur det känns? går det bra att rida lätt i den osv. Funderar på att använda mig utav en...
Svar
11
· Visningar
6 914
Senast: eqinha2011
·
Fälttävlan Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och har anmält mig till första starten i fälttävlan. Det är ju en hel del nya regler att läsa...
Svar
3
· Visningar
1 361
Senast: Matinee
·
E
Dressyr Jag och min ponny ska starta i LB:1 2006 och behöver lite råd och annat bra att veta : ) min ponny är lite stel och svänger gärna ut...
2
Svar
26
· Visningar
7 795
Senast: mily
·
Körning Jag har precis köpt en underbar liten minishettis som jag tänkt köra lite hobbykörning med. Selen kom precis hem, och vagnen (cavaletti)...
2
Svar
36
· Visningar
4 676
Senast: Ingela_S
·
Trav Funderar fritt... Jag har ett sto, svensk varmblodig travhäst. I dagarna blev hon sparkad på skenbenet, djupt in till ben och senor...
Svar
8
· Visningar
1 394
Senast: Mary91
·
Western Sitter och funderar om jag ska våga mig iväg till nationals och testa på lite under novicedagen.. Har hört talas om att det ska gå att...
Svar
17
· Visningar
1 816
Senast: wrangler
·
Trav Hej! Jag har länge försökt hitta information och bilder på mitt travarsto (vbl) och hennes släkte, men utan större resultat. Hon...
Svar
2
· Visningar
1 096
Senast: Molin
·
Dressyr Letar efter en häst att utvecklas med och fick syn på denna herre:love: Vad tror ni exteriörtmässigt för att kunna gå lättare...
2
Svar
39
· Visningar
8 635
Senast: Miaa
·
Körning Jag antar att det är förbjudet att köra häst och vagn på cykelväg? (trots att det är minishettis ;) ) Är det någon som vet helt 100 vad...
Svar
9
· Visningar
1 978
Senast: agtatoon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka