Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Vad är det för skillnad på tränings sulky och en speedcart? Inte alls duktig på trav, kör min ena häst för skojs skull men har bara en...
Svar
11
· Visningar
6 901
Senast: Blondie
·
Trav Någon som vet vad en stövel är? Är det en vedertagen term för signalementbeskrivning på hästar? SIGNALEMENT Huvud: bred bläs med...
Svar
6
· Visningar
1 959
Senast: martha
·
Trav Har ett varmblodssto f. 2007 e. Enjoy Lavec u. Keep on Moving - Tenor de Baune. Har tidigare haft problem med travet men börjar få mer...
Svar
13
· Visningar
3 600
Senast: Kellie
·
Trav Hallå. Behöver hjälp med ett stallnamn där bokstäverna Y, E & S ska vara med, YES lät som diskmedel så det är inte så coolt. Förslag...
2
Svar
23
· Visningar
10 047
Senast: Maxkingen
·
Distans Är en halvblodsryttare som är på g att byta sadel. Genom en gullig bukare har jag blivit nyfiken på bomlöst :) Vill kunna rida/tävla...
Svar
7
· Visningar
2 153
Senast: mahlmt
·
A
Tävling köpte för ett antal månader sen en tysk häst, med tyska papper och giltlig stambok/pass. Tog inte in henne i sverige själv, och nu är...
Svar
1
· Visningar
971
Senast: Olympus
·
Western Jag vet att det är svårt att se på bild men är jag helt ute och cyklar med denna sadeln eller se den ut att passa så långt det går att...
Svar
6
· Visningar
1 333
Senast: gadriel
·
T
Dressyr Hej hopp! :) Jag undrar om man får lov att tävla dressyr (lokalt) med ett vitt Glen Gordon schabrak? Jag har hört så många olika...
Svar
19
· Visningar
3 268
Senast: bigganl
·
Dressyr Jag undrar en del över HUR man ska göra. Vi byter galopp i språnget åt vårt lätta håll utan precison men åt vårt svåra håll blir det...
Svar
8
· Visningar
5 799
V
Trav Jag har tänkt på det förut, men blev påmind igen när jag såg reklamen för elitloppet. Varför gör man reklam för Elitloppet och annat...
2
Svar
35
· Visningar
4 406
Senast: gulan
·
K
Western Ser mig själv som en Lena Furubergteckning: en liiten ryttare bär omkring 500kg häst.. För så är det. På gården vankas det...
2
Svar
23
· Visningar
4 125
Trav Hur gör ni med era hästar kör ni dem med käk? Hade de på våran åring när vi körde in henne plockade bort den i vintras nån gång och har...
Svar
6
· Visningar
1 423
Senast: ghost
·
A
Trav På Axevalla har man under Stochampionatshelgen som pausunderhållning mellan loppen att vackra kvinnor skjutsas runt på ett lastbilsflak...
Svar
15
· Visningar
2 248
Senast: gulan
·
I
Islandshäst Simlir har börjat "rulla", dvs är galopptaktig i trav och i tölt. Det är värst när han är rakställd och får "jogga på" och med ryttare...
Svar
17
· Visningar
3 425
Senast: Lobelia
·
P
Hoppning Hej! :) Är lite konfundersam när det kommer till det här med ungponnychampionat... Är intresserad av detta och vet i stora drag vad det...
Svar
2
· Visningar
1 302
Senast: pony
·
Trav Har som sagt lite problem med min kuse, en väldigt het liten rackare. Ska börja med att tillägga; hästen är kollad i mun av hästtandis...
Svar
16
· Visningar
2 211
Senast: solros
·
Dressyr Läste precis att en ryttare hade haft hjälm på sig under framridningen i Falsterbo men att han sen inte fick ha hjälm under...
Svar
7
· Visningar
1 975
Hoppning Har en Unghäst eller ja född 05, men räknas som unghäst då han inte är så utbildad. För ett par veckor sen skulle jag hoppa lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 089
Senast: Jate Volim
·
Tävling Jag har försökt söka här på Buke och i TR, men hittar inte riktigt ett svart/vitt svar. Hur är det här med att starta utom tävlan...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: Docka
·
Fälttävlan Jag har råkat tvätta mitt och det blev förstört!:crazy: Nu när jag skulle beställa nytt så hade dom semesterstängt, så var får jag tag...
Svar
4
· Visningar
3 051
Senast: mammaBerg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka