Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst ...Eller; vad göra när man prövat allt utan resultat? Long story short: blev intresserad av islandshästar för några år sen efter en...
Svar
9
· Visningar
1 712
Islandshäst Hej Alla ni som rider mycket med boots. Vilka tycker ni är bäst G-boots eller Magic-boots. Vad har ni för erfarenhet av att de sitter...
Svar
5
· Visningar
2 111
Senast: Hallau
·
Fälttävlan Då var det dags för nästa tävling! Lilla Bruna ska få åka långt o sova över natt för första gången. Egentligen vansinnigt att åka så...
2
Svar
25
· Visningar
3 206
Senast: Novali01
·
Dressyr Någon som har erfarenhet av häst som lägger ut tungan mellan varven? Vad jag har hört är det ingen höjdare att tävla med en så´n, att...
Svar
3
· Visningar
1 298
Senast: ginnies
·
Trav Jag har börjat köra min ridtravare och har en del funderingar. Det var 10 år sen han travtränades och han har helt kommit bort från att...
Svar
2
· Visningar
1 000
Senast: Bullet
·
A
Trav Jag misstänker att det är fler än jag som saknar dom där riktigt fina träningsmöjligheterna och som istället får nöja sig med att jogga...
Svar
15
· Visningar
2 390
Senast: Berin
·
P
Dressyr Jag har tittat i TR och det står ju inget om det så det borde man ju få. Men i grönt kort kursen har jag för mig att de sa något om att...
Svar
5
· Visningar
1 408
Senast: Fiorano
·
L
Western Hej! Jag håller på att leta efter en ny sadel åt mitt varmblodsto och har äntligen hittat en sadelförsäljare med många sadel modeller i...
Svar
11
· Visningar
5 082
Fälttävlan Vi ska iväg till Mantorp i helgen och rida vår sista tävling ihop, jag o C. Nu läste jag på deras hemsida att alla dressyrprogram går...
Svar
5
· Visningar
1 110
Senast: Estivuz
·
Tävling Hur ofta kan man tävla en tidigare otävlad häst (ej unghäst, dock ej gammal heller)? Om man vill varva både hopp- och dressyrtävlingar...
Svar
5
· Visningar
2 629
Senast: danilo
·
Western En snabb fråga: För att rida med stång på tävling måste man ju rida med en hand. Men gäller det också under uppvärmningen, eller är...
Svar
3
· Visningar
1 220
Senast: danilo
·
H
Trav Tänkte att vi i denna tråden kan diskutera om vilka linjer som är framgångsrikast eller vad man själv tycker är värt att linjeavla på...
2 3
Svar
43
· Visningar
7 643
Senast: Giantchill
·
Western Är på jakt efter en westernsadel till mitt 3-åriga haflingersto. Än så länge inte så bred men hon kommer bredda sig mer. Haflinger har...
2
Svar
22
· Visningar
3 722
Senast: Egonson_
·
Körning Hej, Är på jakt efter en släde till mitt russ och undrar om vad för sele som krävs. Antar att en loksele vore det bästa, speciellt om...
Svar
0
· Visningar
680
Senast: Ragge_
·
Trav Gjorde kursen 2002 tror jag men har aldrig ansökt om licens. Funderar nu på att köpa häst och träna den men är osäker på om jag får ta...
Svar
9
· Visningar
1 587
Senast: Nebraska
·
Dressyr Vad är en bra exteriör på en dressyr häst? Ska hästen ha kort eller lång rygg? Hur ska halsen se ut? Bogarna? Korset? Bifoga gärna...
Svar
2
· Visningar
1 372
Senast: Sickan
·
Dressyr Jag har en fundering. (Som alltid :angel: ) Varför används inte kürklasserna mer på tävlingar än i SM sammanhang? Har hittat en eller...
2
Svar
22
· Visningar
2 857
Senast: Breccia_
·
Körning Hej undrar om ni har några gamla hästredskap där hemma. V har en gammal höskrinda från 1930-talet som är tillverkad i Bäckefors. Samt en...
2
Svar
21
· Visningar
5 881
Senast: Scorpan
·
Islandshäst Jag undrar om någon har bilder av silversvart och silverbrun häst. Det är motsägelsefullt när jag läser om dessa färger och ser bilder...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
23 139
Senast: cowgirl73
·
Körning Satt och tittade på gamla bilder jag knäppt och reagerade på denna sele. Draglinorna ser inte ut att sitta fast samt att det mesta går...
Svar
7
· Visningar
1 424
Senast: urkella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka