Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Har ett enöras träns och undrar nu vad den extra mindre "flärpen" är till för? Nosgrimma? curbstrap ? Vet inte ens om den sitter åt...
Svar
0
· Visningar
944
Senast: lobell
·
Trav Ja, jag har ju tänkt att kanske skaffa mig en häst som INTE är sönderkörd eller problemhäst för en gångs skull. (Eller äldre som mina)...
Svar
18
· Visningar
2 057
Senast: Zandrah
·
Western Jag ber om ursäkt i förväg om ni är trötta på den här typen av frågor! Efter att få höra X antal gånger av diverse olika människor att...
2
Svar
31
· Visningar
4 351
Senast: sthu
·
Övr. Grenar På travpunkten finns nu en diskussion om hurvida hindersporten i Sverige ska läggas ner eller om den ska finnas kvar. (För att läsa...
Svar
4
· Visningar
1 377
Senast: Bowman
·
Körning Håller på med mitt sladdprojekt. Tar tid att beställa en svängel och funderar på att göra en själv. Hur gör jag och vad kan jag göra en...
Svar
5
· Visningar
3 117
Senast: Apollo
·
K
Övr. Grenar Hellu , Jag har länge velat träna gymkhana med min ponny , och mest av allt få vara med i ett lag. Men grejen är att jag hittar...
Svar
5
· Visningar
2 006
Senast: Kiara
·
Islandshäst Hej! Jag har fått en turriding i present och de flesta turridingar verkar vara islandshäst. Har aldrig ridit en förut så undrar hur de...
2
Svar
21
· Visningar
2 526
Senast: Muninn
·
Körning Jag har ägt en varmblods travare i snart 2 år, och nu vill jag börja träna körning med honom, kanske tävla senare. Får man tävla med en...
Svar
1
· Visningar
1 073
Senast: Tacitus
·
Dressyr Hjälp mig, har inget tr och vet inte vad som gäller?? Tänkte starta vår icke inmätta fjord på dressyr. Han ska mätas i mitten av...
Svar
8
· Visningar
1 526
Körning Tänkte att shettisen skulle få göra lite nytta. :love: Vad har ni och sladdar med? Gärna något som man kan bygga eller något annat...
Svar
9
· Visningar
2 145
Senast: Apollo
·
Trav Jag har tillgång till en långrund sjö med sandbotten att träna hästarna i men har lite svårt att hitta ett bra upplägg,nån som har lite...
Svar
1
· Visningar
973
Senast: Nebraska
·
Körning Hejsan Hur har ni påbörjat att låta er häst gå som ledhäst? Vid vilken ålder, hur gjorde ni i början? Vi påbörjade vårt projekt i...
Svar
3
· Visningar
1 048
Senast: millestar
·
L
Körning Hejsan! Görs kg-Däckeln bara i one size, går det alltså att ha Däckeln både på stor häst och Islandshästar, om man reglerar gjorden...
Svar
3
· Visningar
886
·
H
Körning Vad ska jag ha på mig? Dressyr och precision ska jag köra.
Svar
10
· Visningar
1 672
·
Western Jag har precis provat ut ett nytt bett till min häst som han funkar utmärkt på! Jag har läst i WRAS regelbok och vad jag tror att jag...
Svar
2
· Visningar
967
Senast: Elanor
·
Tävling Nu börjar vår första tävling närma sig och vi undrar nu hur sjutton det går till att dra anmälningsavgifterna i TDB? Vi har en som...
Svar
10
· Visningar
1 433
Senast: SaraMara
·
L
Western Hej! Jag har bestämt mig för att sadla om till western och när jag nu står inför att köpa en ny häst tar jag tacksamt emot tips på...
Svar
16
· Visningar
2 357
Senast: Legendary
·
Fälttävlan Ska på min och hästens första träning om några veckor och har lite funderingar kring brodden. Kör ni med bara traktbrodd eller har ni...
Svar
13
· Visningar
2 815
Senast: Estivuz
·
Islandshäst Jag håller på att leta sadel till mitt islandssto. Jag blir inte klok på någonting känns det som. Jag velar fram och tillbaka...
Svar
19
· Visningar
2 473
Senast: pjufff
·
Islandshäst Precis! Hur började ni med Islandshästar? ;) Vill så gärna prova men ingen islandsverksamhet finns i närheten här. :( Och det känns...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 779
Senast: Home
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar