Vilka linjer är bäst att linjeavla på m.m

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Half moon
  • Startdatum Startdatum
Sv: Vilka linjer är bäst att linjeavla på m.m

Hej!

Conrads Julia var ingen slump, utan hennes uppfödare väljer hingstar han tror på. Julias mamma har lämnat ett par halvmiljonärer, en nästan miljonär samt en miljonär. Hon har börjat lovande som mormor också. Mamma Cilla var för övrigt ett av Sveriges bästa fyraåringsston.

Julia hamnade i Italien, tyvärr måste jag säga eftersom uppfödaren försökte köpa tillbaka henne till avel.

Tillägg: uppfödaren har varit generalsekreterare för ASVT i två omgångar, så slumpavel eller betäckning i tron att uppfödningarna inte ska bli något är nog inget han vill kännas vid. Därmed inte sagt att alla Conradshästar är bra. I år ligger han i alla fall med 6 avelsston med på 15 i topp bland uppfödningarna. Det är inte många uppfödare som slår det.

Super Bowl sa folk förr att man inte skulle linjeavla på, t ex pga OCD.

Hej!

Conrads Julia var ingen slump, utan hennes uppfödare väljer hingstar han tror på. Julias mamma har lämnat ett par halvmiljonärer, en nästan miljonär samt en miljonär. Hon har börjat lovande som mormor också. Mamma Cilla var för övrigt ett av Sveriges bästa fyraåringsston.

Julia hamnade i Italien, tyvärr måste jag säga eftersom uppfödaren försökte köpa tillbaka henne till avel.

Ja?

Tråden handlar ju om linjeavel och inte tjuvbetäckningar även om det visst halkade in nån sån också.

Förresten är detta en tråd där senaste inlägget är 1,5 år gammalt så ämnet är nog inte så hett nu när avelssäsongen i princip är över för den här gången.

Hej!

Eftersom det var jag som nämnde Conrads Julia...
...så påstod jag aldrig att det var en "slump", utan en intressant linjeavel på Bonefish.

Postat av mig för drygt 3 år sedan:
Utan att ha några belägg, så hörde/läste jag någonstans att Bonefish skulle vara bra att inavla på. Finns nog inte så många som provat, men jag minns på en kriterieauktion fanns det en avkomma som hade den korsningen. Conrads Julia (e.Confident Victory) och hon kostade 42.000 kr. Hon har gått 13,5ak och tjänat 354.500 kr, så hon blev säkert bättre än förväntat.

Uppfödaren är som sagt framgångsrik, men i sammanhanget kan väl nämnas att just Confident Victory aldrig blev något "hit" i aveln. Han stod i Avelsföreningens Hingstdepå på den tiden.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 461
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 535
Senast: MattiZ
·
Hästhantering Hur trafiktränar man en unghäst ensam ??........ja det är min fråga. Har två hästar på gården, det äldre stoet kan inte ridas...
Svar
17
· Visningar
1 923
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 254
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar