Övedskloster

Sv: Övedskloster

Hon är jättefin och du rider så mjukt och fint , men hästen är lite väl rund för att vara en fälttävlanshäst va? :p

Ha ha du SKOJAR??? Jag vet ju att alla inte vet hennes historia men så här såg hon ut för 1,5 år sen när jag köpte henne:

30242575.jpg

Å så här ungefär i dagsläget:

32295646.jpg

Hon har enormt svårt att lägga på sig o är fortfarande alldeles för tunn över ryggen trots bete o stödfodring...:grin:

Hon var undernärd när jag köpte henne o jag har ägnat tiden sen dess att hålla henne i någorlunda hull. Men tror att det är kameran som lurar dig lite.:)

Du ska ha smäll på fingrarna som har mage att klaga på framhoppningen där du fick hoppa fram

Våra två fick hoppa fram där de sjönk en halvemeter på sina ställen. Tre språng på den första och ett på den andra. Det gick inte. Ändå tog det några timmar innan man lyssnade. :devil:
Så det var mycket olyckligt att man gjorde som man gjorde.

Annars var det helt ok med tanke på vädret. :idea:

Hörru du din lilla busråtta!:D Jag hoppade minsann fram på leråkern jag med!:mad: Det var ekipagen EFTER mig som fick hoppa fram på ponnybanan...:mad:

:rofl::rofl: Japp mer eller mindre hela banan, från hinder 5 o till hinder 13! Men hon brydde sig inte ett dugg om det, hon är ju van från träning att det ligger hästar både bakom o framför. Tvärtom, efter att hon kikat lite när vi plockade upp hästen vid diket hon var lite frågande så bjöd hon på hur käckt som helst sen!:bump:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 268
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 097
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 784
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 418
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar