Sv: Silversvart och silverbrun
Jaha, det är den som står bakom bakom som är hans rumpa ??
När du sa svansen är ju vit så tittade jag på den vita svansen, och inte den bakre bakre rumpan
Ivartfall, om det är den bakre bakre rumpan som är hans så tycker jag den svansen ser ut att vara tvåfärgad, vit och grå/svart.
Ett föl har ju oftast ljus svans i kanterna, kan vara svårt att se.
Bilderna är nog för dåliga för att kunna avgöra via bild.
du får helt enkelt se nr du får hem honom
Sånt som jag tycker kan tyda på ev silver på honom är de vita ögonfransarna.
Sen att manen är grå/svart/blekt , i mitt tycke, behöver inte säga motsatsen. Finns så många olika nyanser på silvervarianten
Men på fölbilden tycker jag inte han ser ut att vara silver.
Ang pappan så tycker jag inte den ser ut att vara dapple faktiskt utan rätt typiskt appaloosa tecknad. Men om den kallas svart eller skimmel kan jag inte säga. Fast jag tycker den är skimmel förstås
Men rumpan är ju brun på honom Han har inga fläckar utan bara höga strumpor. Har heller aldrig sett en brun häst med så ljus vintepäls som han har. Pappan hade jag kallat silver dapple i färgen men har heller inte koll på appaloosa färgerna .
Jaha, det är den som står bakom bakom som är hans rumpa ??
När du sa svansen är ju vit så tittade jag på den vita svansen, och inte den bakre bakre rumpan
Ivartfall, om det är den bakre bakre rumpan som är hans så tycker jag den svansen ser ut att vara tvåfärgad, vit och grå/svart.
Ett föl har ju oftast ljus svans i kanterna, kan vara svårt att se.
Bilderna är nog för dåliga för att kunna avgöra via bild.
du får helt enkelt se nr du får hem honom
Sånt som jag tycker kan tyda på ev silver på honom är de vita ögonfransarna.
Sen att manen är grå/svart/blekt , i mitt tycke, behöver inte säga motsatsen. Finns så många olika nyanser på silvervarianten
Men på fölbilden tycker jag inte han ser ut att vara silver.
Ang pappan så tycker jag inte den ser ut att vara dapple faktiskt utan rätt typiskt appaloosa tecknad. Men om den kallas svart eller skimmel kan jag inte säga. Fast jag tycker den är skimmel förstås