Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Har precis varit och köpt ett par nya ridbyxor. De är beigefärgade och halvskodda. Jag och min pappa är oense om jag får tävla i dom. I...
Svar
7
· Visningar
1 417
Senast: pulkaskurk
·
Körning Skulle vara tacksam för lite hjälp, tips och råd om lite olika selar! Jag ska inom det närmaste lämna in min treåriga frieser på...
Svar
3
· Visningar
1 133
Senast: nillabjorn
·
Western Har hört så mycket olika så snart blir jag galen! Är en arab bom mer rak eller svängd än en full quarter? Vad skiljer med?
Svar
1
· Visningar
1 027
Islandshäst Hej! Jag ska tävla min första Gaedingakeppn. i A-flokk . Och jag har läst lite grann men förstår inte riktigt. Får man alltså välja...
Svar
1
· Visningar
1 191
F
Hoppning :) ´Hej jag undrar vad man ska tänka på när man ska tävla regionalt. Det är min första regional tävling.:banana: Ska man ha nummer...
Svar
1
· Visningar
919
Senast: fluffig
·
Övr. Grenar Mycket verkar kretsa runt BRS när det handlar om galopputbildning. Mycket lite sägs om de galopputbildningar vi faktiskt har och har...
Svar
14
· Visningar
1 671
Senast: Bowman
·
Islandshäst Ja, som rubriken säger, hur stor oslandshäst behöver man om man är 170 cm lång och väger ca 75 kg? Hur stora har ni? Jag tycker alla är...
Svar
8
· Visningar
1 833
Senast: em76
·
Övr. Grenar Man undrar lite efter den "utveckling" den haft det senaste året... Säkerhetstänkandet är under all kritik. En del av detta luftas i...
Svar
0
· Visningar
904
Senast: Bowman
·
Trav Finns ju några trådar där det finns ärliga svar på att vissa ston kanske inte är de bästa i aveln. OM man vill ha fram en bra travhäst... 2
Svar
23
· Visningar
3 249
Senast: Dalatjej
·
L
Övr. Grenar Hej :) Det är så att jag har tänkt köpa en unghäst, en fd galoppör. Hästen är inte startad. Vad ska jag tänka på när jag tittar på...
Svar
15
· Visningar
5 945
Senast: Jane_Done
·
Dressyr Först en kort bakgrund; 4-årig valack som kommer till oss i höstas för att bli dotterns hopphäst. Känslig och väl grundriden, ev. ngt...
Svar
8
· Visningar
1 334
Senast: Noa
·
Körning Min vagn har stått i ett par år nu, och jag undrar vart i skåne man kan få tag på någon som kan kolla över vagnen? :confused: Hittar...
Svar
2
· Visningar
1 059
Senast: emelie
·
Körning Hästapållen har detta år lärt sig fatta galopp på röstkommando för både vagn och uppsuttet, men jag klurar lite på hur jag ska få till...
Svar
3
· Visningar
1 185
Senast: agtatoon
·
Körning Någon som vet om denna modell utav vagn finns att få tag på i sverige ? Är den bred nog att få tävla med ? Annars vilken vagn är mest...
Svar
7
· Visningar
1 425
Senast: urkella
·
Western Ja som rubriken avslöjar. Vad skiljer egentligen de två rasbeteckningarna? Många jag pratar med anser att det bara är färgen och... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 474
Senast: wrangler
·
Dressyr Så, nu har insett att jag är lite förvirrad.. mer än vanligt :D Vårt (mitt och hästens) stora problem har alltid vart bromsen.. jag...
Svar
7
· Visningar
1 340
Senast: Zipp2010
·
Western Finns det nån sida med tips på trailhinder/trailbanor? Min egen fantasi tryter...
Svar
2
· Visningar
1 119
Senast: lillaida
·
Trav Hejsan! Studerade resultatlistan på en häst o ser tr5a. Vad betyder det? /Squie
Svar
2
· Visningar
1 143
Senast: Squie
·
Dressyr Håller på att tävla lite smått med min dam. Tyvärr så kommer vi ihop oss en del. Hon tycks inte gilla varken två eller tredelade bett... 2
Svar
36
· Visningar
4 822
Senast: Cha9
·
Dressyr Jag behöver hjälp, jag har rådfrågat två personer om hjälp med att passa in mitt kandar, båda rider dressyr själv på högre nivå med... 2 3
Svar
44
· Visningar
9 151
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka