Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

J
Hoppning Vad ungefär är avstånden på Galopp bommar samt studs för shettis? Tacksam för snabbt svar:)
Svar
3
· Visningar
3 943
Senast: flamman10
·
F
Hoppning Hej! Jag undrar hur många meter i mellan det ska vara i kombinationshinder för en D-ponny?
Svar
1
· Visningar
804
Senast: Matinee
·
Western Finns inte denna typen av bett att få tag i? Googlade för att få en bild. Är alltså en vanlig stång med mullen mouth (mundelen lite...
Svar
8
· Visningar
1 243
Senast: Egonson_
·
D
Tävling Hej! Jag är sjutton år och har en tysk ridponny på 10 år. Han är inte slutmätt än (men ligger på ca 146cm), och ingen av oss har...
Svar
2
· Visningar
1 113
Senast: Pancakes
·
Trav Har en kuse som jag nämnt lite här på buke tidigare en del, hästen i fråga är just för tillfället inte halt men jag får känslan av att...
Svar
15
· Visningar
1 751
Senast: Tagliabue
·
Western Har kört hårdträning med Chilisen sen i våras. Och ni har han satt riktigt mycket muskler. Tyvärr så mycket att jag ifrågasätter...
Svar
3
· Visningar
5 105
Senast: Digbil
·
Distans Har varit med rätt länge inom distans världen men har först nu efter att varit på Uppsala o Simlångsritten träffat på att man i...
Svar
6
· Visningar
1 383
Senast: Sh_Arabians
·
S
Western Vilka kommer och tittar på när vi kör lite uppvisningar på Täby Galopp lördagen den 30e Juli? Uppvisningar mellan varje löp...
Svar
12
· Visningar
2 511
Senast: Annie1982
·
Dressyr Som rubriken säger, vad är för långt? 120, 150, 180 min eller vad tycker ni?
Svar
10
· Visningar
1 529
Senast: LECH
·
Hoppning Är någon som har tips på vilket bett jag skulle kunna testa på mitt fullblod. Har senaste tiden hoppat på nova bett och det funkar...
Svar
12
· Visningar
2 188
Senast: Nickelodion
·
O
Övr. Grenar Fredagen den 26 augusti är det nybörjarstart på tornerspelsträningen i Örebro. Passen är på fredagar jämna veckor kl 19-21 på Lockenkils...
Svar
3
· Visningar
1 207
Senast: nevin
·
Trav Ja, hur brukar ni som e tränare/skötare etc. klä er de dagar ni är på tävlingar? Känner att man gärna vill se någorlunda ok ut jämfört...
Svar
2
· Visningar
1 297
Senast: YaHilweh
·
Fälttävlan Jag är ny inom fälttävlan. Har precis skrivit teorin och ska göra ridprovet. Men har en fråga ang att i TR står det hela tiden om fas...
Svar
3
· Visningar
897
Senast: OldQ
·
Western Har precis fått upp ögonen för den nya sporten i Sverige Extreme Cowboy Racing! Det verkar hur kul som helst och att man måste ha en...
Svar
10
· Visningar
2 235
Senast: kirium
·
D
Dressyr Hej! Behöver hjälp! Ska tävla lätt B:1 om ett par timmar, men jag är lite osäker på hur man ska rida följande gångarter: Mellantrav...
Svar
13
· Visningar
9 236
Senast: Diotima
·
Trav Hör inte hemma i trav egentligen, men har hittat en jättefin speedcart som jag vill köpa om den skulle passa mina ponnyer. Men då...
Svar
1
· Visningar
1 182
Senast: Cambrie
·
J
Islandshäst Vart hittar man resultaten från nyss genomfört junior-sm? Har letat på SIF´s hemsida och även på Strokkurs hemsida.
Svar
2
· Visningar
835
Senast: jaca
·
H
Körning Jag har en maratonvagn - inget märke, "hemmabygge". Nu finns ett säte för kusken men jag vill ha möjlighet att byta till en liten soffa...
Svar
0
· Visningar
738
Senast: healingmagda
·
Distans Detta har jag kopierat från Distansritt.nu. Är det alltså så att min häst måste göra om en clear round nu. Hon gjorde en 2008 och en T...
Svar
16
· Visningar
1 976
Senast: CK
·
Western Hej på er! Nu, efter att jag har läst den fina boken "trail" från LC så har jag försökt att öva på att rida serpentiner med bommar...
Svar
7
· Visningar
1 256

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka