Vad ska räknas som bra?

Sv: Vad ska räknas som bra?

Jag vet hur blup räknas. Det är just det jag menar, att man inte kan stirra sig blind på blup, för det finns så mycket som inte syns där. Har de däremot ett högt blup, så är ju inte det missvisande på samma sätt.

Jag vet hur blup räknas. Det är just det jag menar, att man inte kan stirra sig blind på blup, för det finns så mycket som inte syns där. Har de däremot ett högt blup, så är ju inte det missvisande på samma sätt.
Ja, jag vet att du kan din BLUP. ;)

Däremot finns det många som missuppfattar BLUP. Jag kanske överskattar BLUP, men jag tycker att det är en mycket bra fingervisning. Sedan får man naturligtvis omvärdera, om man känner till olika omständigheter.

Jag vet också hur blup beräknas & tycker därmed att talet inte är så betydelsefullt. Stirrar man sig blin på blup kan mitt blup 94-sto av vissa anses som värdelös i avel, men inte för mig och sannolikt inte för fölköpare heller. För mig handlar det mer om vad man själv tror på än en siffra.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: Lady_S
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 155
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 566
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka