Vad ska räknas som bra?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Masse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 3 249
Sv: Vad ska räknas som bra?

Jag vet hur blup räknas. Det är just det jag menar, att man inte kan stirra sig blind på blup, för det finns så mycket som inte syns där. Har de däremot ett högt blup, så är ju inte det missvisande på samma sätt.

Jag vet hur blup räknas. Det är just det jag menar, att man inte kan stirra sig blind på blup, för det finns så mycket som inte syns där. Har de däremot ett högt blup, så är ju inte det missvisande på samma sätt.
Ja, jag vet att du kan din BLUP. ;)

Däremot finns det många som missuppfattar BLUP. Jag kanske överskattar BLUP, men jag tycker att det är en mycket bra fingervisning. Sedan får man naturligtvis omvärdera, om man känner till olika omständigheter.

Jag vet också hur blup beräknas & tycker därmed att talet inte är så betydelsefullt. Stirrar man sig blin på blup kan mitt blup 94-sto av vissa anses som värdelös i avel, men inte för mig och sannolikt inte för fölköpare heller. För mig handlar det mer om vad man själv tror på än en siffra.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
763
Senast: Guldaskig
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
745
Senast: WildWilma
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 275
Senast: Kajsalisa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna