Sladda ridbanan

Apollo

Trådstartare
Tänkte att shettisen skulle få göra lite nytta. :love:

Vad har ni och sladdar med?

Gärna något som man kan bygga eller något annat som går att använda som inte kostar skjortan.

Då jag är nybörjare så vill jag även veta hur man gör med svängeln och draglinorna på sladden.

Gärna bilder:bump:

Sv: Sladda ridbanan

En vän till mig har ett dubbelvikt armeringsnät efter sin ponny som hon använder till ridbanesladd, det verkar funka mkt bra :)

Detta med armeringsjärn verkar ju funka.
Hur fäster jag draglinorna?
Kan jag använda dom till selen eller bör jag använda nåt annat.
Måste man köpa en svängel eller kan man använda något annat som svängel?

Många frågor....:o

Japp använd en svängel om du köper en färdig eller har en svetskunnig som kan tillverkar en till dig. Så kan du fästa draglinorna i svängeln.

Tack nu är det bara att sätta igång och tillverka.

Har du något tips på hur jag fäster svängeln i nätet?

Hej!

Om du kan få tag på en gammeldags tältsäng med en sängbotten som är som ett nät av tunna kedjor så är de perfekta att bygga ridbanesladdar av.

Tack får leta i logarna runt stallet kan ju finnas någon.

Då jag vill börja fixa NU så undrar jag om man kan fixa en svängel själv på något sätt??

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 165
Senast: Cattis_E
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
453
Senast: Freazer
·
Anläggning Jag har en paddexbana som jag egentligen är nöjd med men behöver mer material till den och paddex säljs inte längre så tänkte jämna...
Svar
10
· Visningar
874
Senast: tara
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 236
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • FÅRtråden
  • Valp 2025