Hur är islandshästar?

Sv: Hur är islandshästar?

+1 på den :bow:

Den JRT jag träffat har varit på språng hela tiden, ganska ettriga och tuffa. Och svårövertalade...
Så är då rakt inte islandshästar :D

haha den JRT är nog ungefär som min islänning, svårt att vara stilla och hålla sig i skinnet, stentuff och ett psyke hårdare än stål..

Men hästar med sånt psyke brukar inte finnas på en turridning, de passar liksom inte in där alls...

Och för att göra som man inte får här på buke så generaliserar jag och tycker ändå att islänningar generellt är väldigt lugna, trygga och trevliga individer även om det finns undantag som min :)

Sv: Hur är islandshästar?

Ooops, menade "Alla de JRT.." jag har alltså träffat ett helt gäng ;)
Och att din häst är som en JRT visar ju helt klart på att alla våra underbara hästar är väldigt olika :) Vissa lugna, vissa taggade, vissa tuffa, vissa mjukare...

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
623
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 081
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
680
Senast: tara
·
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
558
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka