Hur är islandshästar?

Sv: Hur är islandshästar?

+1 på den :bow:

Den JRT jag träffat har varit på språng hela tiden, ganska ettriga och tuffa. Och svårövertalade...
Så är då rakt inte islandshästar :D

haha den JRT är nog ungefär som min islänning, svårt att vara stilla och hålla sig i skinnet, stentuff och ett psyke hårdare än stål..

Men hästar med sånt psyke brukar inte finnas på en turridning, de passar liksom inte in där alls...

Och för att göra som man inte får här på buke så generaliserar jag och tycker ändå att islänningar generellt är väldigt lugna, trygga och trevliga individer även om det finns undantag som min :)

Sv: Hur är islandshästar?

Ooops, menade "Alla de JRT.." jag har alltså träffat ett helt gäng ;)
Och att din häst är som en JRT visar ju helt klart på att alla våra underbara hästar är väldigt olika :) Vissa lugna, vissa taggade, vissa tuffa, vissa mjukare...

Liknande trådar

Islandshäst Hej! Jag undrar om det är okej att jag rider islandshäst? Jag är 163 cm lång och väger 63-65 kg. Jag googlade och fick fram olika...
Svar
7
· Visningar
767
Senast: Edla
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
865
Senast: Squie
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 176
Senast: sweep
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 266
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Guldfasanerna
  • FÅRtråden