Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Har ni några bra knep för att få till rena byten? Min dam vill gärna byta efter bak och jag vil gärna ha lite knep för att få henne att...
Svar
11
· Visningar
2 601
Senast: Julienne
·
Tävling Har inte tävlat på över ett år, men nu är det dags för fölvisning och eventuell stamboksföring av stoet. I allafall så anmäls ju allt på...
Svar
4
· Visningar
1 174
Senast: kopparberg
·
Körning Hallå! Jag funderar på att arrangera en Clear Round i precision som mitt projektarbete. Här i Östergötland finns det knappt några...
Svar
1
· Visningar
758
Senast: gulkiwi
·
B
Dressyr Hej, har ett smärre hjälm "problem" ;) Jag känner att det inte bara kan vara jag som har ett fasligt problem med att få plats med...
Svar
8
· Visningar
1 847
Senast: mea84
·
H
Hoppning Jag har precis skaffat mig en 4 åring. D-ponny. Han tävlar just nu LC hoppning, och 5års SM går i LB så han kommer kunna kvala dit. MEN...
Svar
1
· Visningar
1 108
Senast: skjona
·
Trav Funderar på att ev skicka mitt sto till hingst. Hon är ostartad p g a virussjukdom som treåring och när hon väl var kvalklar som...
2
Svar
24
· Visningar
2 858
Senast: Berin
·
Tävling Min första tävling som är kombinerad Lok och Reg. Självklart ska de som startar Reg vet.besikta sina hästar. Men jag som enbart startar...
Svar
6
· Visningar
1 265
Senast: Nominous
·
Islandshäst Vart tog han vägen? Såg att han exteriörbedömdes, men sedan har jag inte sett mer...
Svar
7
· Visningar
2 238
Fälttävlan Någon här som ska tävla i runsten i helgen?
Svar
2
· Visningar
1 112
Senast: windloop
·
Dressyr Hjälp! Hjärnan luktar bränt! Har köpt ett nytt (suprsnyggt :D) kandar. Nu håller jag på att pussla ihop det, men får inte till det...
Svar
5
· Visningar
1 450
Senast: Nominous
·
R
Distans 3e september anordnar ADRS åter sin PPritt, nu åter på Snogeholmområdet. Perfekt om någon vill nosa på markerna innan Greveritten...
Svar
11
· Visningar
1 500
Senast: Gorel
·
Islandshäst Är risken att en häst får eksem så småningom lika stor livet ut eller kan man "andas ut" när hästen uppnått en viss ålder/varit i...
Svar
12
· Visningar
1 776
E
Hoppning Hejsan! Alltså, jag har tänkt på en (kanske lite patetiskt xD) sak, det går ju ett inomhus-sm & ett utomhus-sm, men vem blir egentligen...
Svar
1
· Visningar
1 073
Senast: Emmae__
·
Fälttävlan Vad krävs för att kvala upp till Lätt?? Någon som har koll på detta?
Svar
3
· Visningar
1 116
Senast: Matinee
·
Trav När man betalat levandefölavgiften till hingstägaren, vem skickar då ut registeringspapperna? Hingsten eller ST? Hur lång tid är...
Svar
16
· Visningar
1 662
Dressyr Alltså det här är ju inte klokt. Jag har en jättefin edinburgh sadel dressyr till min pålle som ligger bra och är störtskön att rida i...
Svar
3
· Visningar
1 240
Senast: kryddelydd
·
Övr. Grenar Min mamma är inte så bekant med kameran, men kunde växla mellan kort och film, duktigt...
Svar
0
· Visningar
1 085
R
Distans I denna tråd diskuteras Anklams distansryttarsällskaps träningstävling på Ekeröds gods. Första inlägget ändrat pga rapport om...
2
Svar
28
· Visningar
3 298
Senast: Pluttlund
·
Distans Ja, hur bör man träna sin häst för att den ska klara en 50km CR? Hästen rids normalt 6ggr/vecka, ibland 5 beroende om hon gått lite...
2
Svar
30
· Visningar
4 036
Senast: mumin
·
Trav JAg valde ju att seminera mitt sto med en "budgethingst" i år och valet föll på Bebop (Donerail). Exteriört så kompletterar han stoet...
Svar
9
· Visningar
2 014
Senast: Battin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod