Träningstävling Skåne

Sv: Träningstävling Skåne

AnklamsdistansRS anordnar nästa prova på 3 sep.
Plats meddelas senare....

Sophia

AnklamsdistansRS anordnar nästa prova på 3 sep.
Plats meddelas senare....

Sophia

Kommer den att hållas i krokarna av den förra eller är det den som kan komma att hamna i nordväst?

Mest om man ska planera in den eller en dressyrtävling.

Knapplånar lite

Men vilken rolig idé med träningstävling. Någon som vet om sådant anordnas runtomkring Uppsala/Stockholm? Brukar det vara tillåtet att rida lägsta klassen med en fyraåring?

Vill ju tjuvstarta lite innan nästa år:P

Vi kommer att ha två klasser. En på 10 km och en på 20 km ca.
Vi återgår till Snogeholm för att dom som vill starta Greveritten skall få känna på terrängen lite, vår nya tävlingsplats ligger bara några hundrameter från ridslingans parkering!

Sophia

Vi hade tänkt vara med men det krockar tyvärr med kvalitetstävlan. Vi satsar på att starta på Greveritten istället om allt går som det ska. Är det bestämt vad det kommer att vara för klasser där? Tänker främst på sträckan på PP och CR.

Proppen skall vara ute när som helst!
Två olika PP-klasser och en CR på 43 km.

Hej en PP är på 17km o Clear Rounden är på 43km.
Den andra pp är på ca 8-9 km men är mest tänkt som ett alternativ o möjlighet för de som rider i handikappklass.
Både 17km och 43km klasserna är väldigt snälla o lättridna dessutom kan man ju ta chansen o rida en längre klass, men rida den lite långsammare,det vill jag gärna rekommendera.
För om man bor hyfsat nära snogeholm kan man själv rida ridslingan två gånger och då har man ju ridit samma längd som PP17.Men med CR 43 får man prova på distansridning på riktigt och får lite mer känsla för längre ridning.Dessutom får man en extra vetrinärgrind som man inte får i PPn.
Första slingan i CR43 är 26km och andra är 17km.Om man inte vill eller orkar kan man ju låta bli att rida slinga två.Men man har ju då fått reda på vad man själv och hästen orkar och vill.
Däremot kan du ju inte när du ridit 17 km, säga attans också, vi skulle ju faktiskt kunna rida en slinga till.Då får du vänta ett halvår tills nästa möjlighet.

T 50 och T80 ligger på en lite tuffare terräng för det ska vara lite jobbigare att rida tävlingsklass.
Ha det gott/Rosa

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 926
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar