Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Distans Ja, hur bör man träna sin häst för att den ska klara en 50km CR? Hästen rids normalt 6ggr/vecka, ibland 5 beroende om hon gått lite...
2
Svar
30
· Visningar
4 036
Senast: mumin
·
Trav JAg valde ju att seminera mitt sto med en "budgethingst" i år och valet föll på Bebop (Donerail). Exteriört så kompletterar han stoet...
Svar
9
· Visningar
2 016
Senast: Battin
·
Western Är det någon som testat denna pad? (Från hööks). Känner att det är dags för en ny pad till westernsadeln då den gamla är sliten, noppig...
Svar
4
· Visningar
3 028
Senast: cahs
·
S
Trav När min häst går snabbare jobb, runt 25 tempo i intervallerna, så kotar hon över o får ett stort såt på den vänstra kotan. Där sporren...
Svar
16
· Visningar
6 290
Senast: martha
·
Hoppning Läste i tidningen ridsport om Abdulla al Sharbatly att flera gånger försökt provocera nedslag vid framhoppningen? Jag förstår inte...
Svar
8
· Visningar
1 698
Senast: Lager
·
Western Butterflyskirt och så vidare.. Vad har ni för paddar under era sadlar? Jag har en rätt rejäl sadel, butterflyskuren, och skulle...
Svar
10
· Visningar
1 643
Senast: Bismark
·
Fälttävlan I vanlig ordning, vilka ska dit? :D
2 3
Svar
55
· Visningar
5 758
Senast: mammaBerg
·
Körning Ngn som kan hjälpa mig att välja..... Cavalettie kan jag köpa till medar så man kan göra om den till släde.... Vilken är bäst?? mest...
Svar
1
· Visningar
1 269
Övr. Grenar Hej är det någon som kommer till Täby galopp med sin häst på måndag 15/8 jag funderar på om jag ska dit med min ! och tänkte att det...
Svar
0
· Visningar
926
Senast: talisman
·
Körning Jag är helt novis på detta med slädar. Jag är väldigt mycket nybörjare på körning också, min kunskap sträcker sig till att kunna spänna...
Svar
4
· Visningar
1 681
Senast: Ramona
·
Hoppning vad är de som gäller för km? pass/mätintyg? :)
Svar
1
· Visningar
915
Senast: Lady_S
·
Islandshäst Jag har desperat försökt att finna någonstans att läsa vilka som ska representera Sverige på VM i år! Vilka ska få åka och vilka hästar...
2
Svar
38
· Visningar
4 984
Senast: keilir
·
Trav Undrar hur de kan gemföra hinder kapplöpning, gallop och travsport i samma på detta viset.:mad...
Svar
11
· Visningar
1 735
Senast: Nafayette
·
Övr. Grenar Nu vill vi kolla om det finns några som är intresserade av att vara med i en riddargrupp i GBG-området? Det kvittar om du vill vara...
Svar
6
· Visningar
1 697
Senast: Mandh
·
Dressyr Ja vi lever ju faktiskt på 2000-talet och det är en sport vi håller på med, varför finns det inte lite sportigare kläder med svett/andas...
2
Svar
37
· Visningar
4 110
Senast: Emma-pemma
·
Dressyr Vad är det för skillnad egentligen på bett med fasta ringar och eggbett? Sitter och kikar på bilderna i TR och tycker att mitt...
Svar
0
· Visningar
783
Senast: mimus
·
Dressyr Efter att i väldigt många år ha haft som enda mål med mitt hästliv att få min nuvarande häst frisk och ridbar börjar jag nu få nog. Vill...
Svar
1
· Visningar
1 310
Islandshäst Hej! Någon här som använder en grandeurpad under sin bomlösa sadel på en islandshäst? Skulle gärna höra lite åsikter om paden, ifall...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: Elina8
·
Western kommer jag och hästen fram ur buskarna! Vad får jag absolut inte göra för fel för att mota fåren tillbaka mot sin hage/stall? Jag...
Svar
2
· Visningar
1 126
Senast: cahs
·
R
Dressyr Satt och läste igenom mina samlade dressyrprotokoll från förr och hittade en del både roliga och fyndiga kommentarer. Mina flesta...
Svar
1
· Visningar
1 313
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka