Finns det några "någorlunda nybörjare" inom western i Värmland här inne??

Sv: Finns det några "någorlunda nybörjare" inom western i Värmland här inne??

Jag har en gård mellan åmål och säffle så jag har mina hästar hemma. Men är ibland väldigt sugen på att flytta en av dom till Granvik så vi får bättre träningsmöjligheter...

Vad var det för clinic wwr skulle ha? ser bara den som är nu i helgen på hemsidan..

Tränar du själv eller tränar du regelbundet för ngn?

skönt att ha dom hemma, men JA!! kom till granvik :banana:

vet inte vem som kommer, men jag frågade i gästboken och mer info kommer skrev dom till svar.

har inte tränat för någon på ett par år och börjar få väldigt slut på ideer vad jag ska göra när jag inte kommer längre. men det brukar vara en kvinna som kommer och håller lektioner på söndagar på granvik. har tänkt att jag ska försöka kolla på någon lektion iaf

jag vet ju det, men kommer självklart inte ihåg :o

ska kolla upp det...

Håller hon på med western? eller är det elisabeth du menar?

Även om jag inte flyttar till Granvik så kan vi ju träffas några kvällar i veckan och träna ihop? Vore kul att ha någon att träna tillsammans med och dessutom är ju jag ganska nybörjare inom western så goda råd är aldrig fel.

ja det är precis hon jag menar :idea:

vet du hur hon är? har alltid lyckats missa henne när hon varit där

ja det vore jätte kul! jag har dock ingen transport så jag har lite svårt att ta mig någonstans, men om du bor i närheten så...
tips från en annan synvinkel är alltid bra! :)

Många är nöjda med henne och det är nog ganska många som tränar för henne. Barnen red för henne ett tag och det fungerade bra. Fast det är väl "bara" vanlig dressyr/hoppning?

Jag måste ju ändå åka med mina för att ta mig till ridbana eller paddock och granvik är inte längre bort än något annat ställe så jag träffas gärna för att träna tillsammans.

Elisabeth vem??

Verkar inte vara någon som är så värst inne i western då.

nja hon har dressyr också men har börjat med western. har inte pratat med henne själv, bara sett henne lite fort

ja men kom, jag är ju där varje dag så säg till när det passar dig så kan vi ju tajma in något :)

lenita:
åhs heter hon i efternamn

En "newbie" alltså...;)

Är själv skeptisk till folk som är relativt nya på western och ska lära ut det.

har ingen aning om hur länge hon hållt på, tänkte mest att det kan vara bra att kolla upp hur hon är innan jag bokar en lektion. speciellt med min saftiga csn-budget ;)

men om det finns folk hon kan hjälpa är det ju super för dom, så länge man känner att man utvecklas på rätt sätt är det ju bara positivt :)

själv är jag väldigt dålig på att försöka lära folk saker, fast jag ridigt i 20 år. men det är bara för att jag är så fruktansvärt opedagogisk :o

Problemet är att det tar tid att komma in i westerntänket när man suttit i engelsträsket, speciellt om man är instruktör där sedan tidigare.
Själv rider jag enbart för folk som jag vet är dokumenterat duktiga och har hållit på en längre tid med western.

ja visst är det skillnad på western och "vanlig" ridning
men om man som tex nybörjare vill ha lite hjälp är det ju bra att den hjälpen går att få på nära håll, så man kommer igång lite, utan att behöva vänta på clinics som ofta inte är så billiga

Fast pratar man med någon i den lokala klubben så brukar det alltid finnas kunnigt folk som kan lära ut grunderna.
Personligen anser jag att man som nybörjare alltid ska ta kontakt med den klubb som finns närmast och prata med dem om vilka de kan rekomendera för just en nybörjare.

ja givetvis är det det bäst att ta kontakt med den närmsta klubben. men det är ju inte alltid folk vet om att det finns en klubb, eller har tillräckligt stort intresse för att ta reda på det. och om man då känner till en person som lär ut, gissar jag att dom flesta tar den lätta vägen och kör på det.

och när det gäller just denhär personen gissar jag att folk är nöjda med henne eftersom hon verkar ha endel elever ;)

Jomenvisst, jag var också nöjd med den första tränare jag red för...men det var för att jag inte visste bättre.
Därför är det bra att prova flera olika plus att man ska prata med folk som hållit på ett tag och höra vad de kan rekomendera.

Ursäkta om jag låter kritisk och negativ, men, "Been there, done that, got the t-shirt"

det är ju klart att ju bättre man själv blir, desto bättre måste ens tränare vara. jag menar bara att många nybörjare säkert får den hjälp dom behöver och är nöjda och glada med det. sen får man ju hoppas att dom fortsätter med westernridning och tar för sig mer

ingen fara. jag tränar ingen och skulle aldrig komma på tanken att göra det heller så jag tar inte åt mig

Jag hade faktsikt ingen aning om att hon höll på med western. :o så jag antar att hon är ganska ny.

Men om vi är några så kanske vi kan få dit någon för en hyfsad peng :love:

Lenita, du har ju hållit på ett tag. Du vet ingen som har lektioner i vår närhet? eller har du själv lektioner?

i Karlstad har vi regelbundna träningar för Per Larsson, erkänt duktig tränare samt flerfaldig SM-mästare och EM-mästare!:)

Va mycket förkunskaper behöver man ha? Är det svårt att få plats?

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 564
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 919
Senast: TantAgda
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 423
Senast: Brynja
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 275
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka