Finns det några "någorlunda nybörjare" inom western i Värmland här inne??

Sv: Finns det några "någorlunda nybörjare" inom western i Värmland här inne??

Det vill jag jättegärna! :love:

ja men så trevligt! vad händer i närheten nu i höst? flyttar upp i mitten på augusti och hästen kommer ner i slutet på september om jag hittat ett trevligt stall tills dess. är råpepp på att komma ut och träffa folk :bump:

Hej!
En till westernryttare i Värmland. Jag har ridit western sedan -05 så det är inte så hemskt länge. Rider fjording och vbl-travare. Bor i Molkom.

De som är intresserade av vad som "händer i närheten" kan ju gå in på hemsidorna till SunCity Westernriders www.scw.se, till WWR eller HbWR som är de tre klubbarna i Värmland, och titta efter;)

Det är en CDE-tävling i Sunne 7 augusti.
25 september kommer det att hållas en träningstävling i Tolita, så långt jag känner till.

Kul om det kommer lite färskt folk.
På träningstävling får man vara med och tävla utan licenser och så vidare, och det krävs heller inte något klubbmedlemskap så man kan testa utan risk:D
Och om man fjäskar riktigt med mig, kan det ju gå bra på träningstävlingen också (detta läste inte Lenita).

Du får komma ut och hälsa på mig och mina hästar när du flyttat hit. :laugh:

Tyvärr är det dåligt med western i närheten men i Åmål finns en helt okej ridklubb men dom är rätt insnöade på dressyr och hoppning..
Men en bra paddock och ett mindre ridhus och ett nytt stort!

Va har du för häst?

Har du hittat någon stallplats? Det finns ju en del privata stall i Åmål men det beror på vad man söker..

har vart på alla klubbars sidor, men det är ju ingen som lagt ut någon info om vad som händer senar till hösten/vintern. tänkte bara om någon hade nån aning om preliminära planer på clinics eller tävlingar. eftersom jag inte får ner min häst förens i slutet på september så :)

ELA:

jo jag har vart och kikat på ridskolan, men jag vill hellst inte stå på ridskola. blir lätt väldigt mycket spring/extra matande/ osv.. dessutom hade dom inga lediga platser.men ridhuset var ju rejält trevligt.
har ett stall utanför säffle som jag ska fara och kika på när jag åker upp nästa gång, annars vette tusan
har ett fjordsto jag
ja men vad trevligt, det gör jag gärna. vad har du för några?

Senast ändrad:

Nej att stå på ridskola kan ju vara lite speciellt, vi hade barnens ponnyer där i vintras och det är ju inte direkt lugn och ro :D

Är det Granvik du ska kika på? isf är det ett bra ställe, helt okej ridhus som är lätt att komma åt men som tyvärr saknar läktare...
Den nya ägaren verkar seriös och har mycket planer.

Jag har araber och ungarna har varsin welsh mountain

exakt.

ja det kan nog vara dit jag ska. ägaren var norsk om jag inte har helt fel.
vill gärna ha min på lösdrift och det fanns det möjlighet till där
och ridhus är ju super :D

ah ok. vilka grenar håller du mest på med?
själv är jag mycket inne på trail, wr, hms och pleasure

Hoppas du gillar Granvik då =) Lösdriften vet jag inte alls hur den ser ut men stallarna är fina och tjejen som har det verkar bra.
Hade en kompis som hade sina där under vintern och hon trivdes jättebra.

Själv är jag relativt ny inom western var dressyr ryttare förut men fastande för western. Jag har haft iväg två av mina hästar ett halvår för utbildning så dom kan mer än mig...
Nu kommer den ena hem i augusti och då skall det börja tränas på allvar.

Jag får väl prova mig fram och se vilken av grenarna som vi kommer at trivas bäst med :p

ja det hoppas jag också :)

vad spännande. vem har dom varit hos?
ja precis, man får ju testa sig fram. men det är ju rätt svårt att välja för allt är ju så roligt :D

Du får höra av dig när du varit där och kikat. Jag är där och tränar ibland så då kan vi träna lite ihop. :p (om du väljer att flytta dit)

Hästarna har varit iväg till en yngre tjej men som är superduktig :love:

Kan tänka mig att det blir svårt att välja gren..

jadå absolut!
en liten fråga bara. vilken av alla klubbar ligger närmast? har inte så bra koll på värmlands alla städer, geografi på topp :angel:

när jag bodde i norrland och vi var och tävlade ställde vi upp i allt. gällde ju att passa på när det var en tävling inom rimligt avstånd! ;)

Sun City Westernriders håller mestadels till i Karlstad och Sunnetrakten.

sen har vi Wermland Western Riders som nog är den klubb som annordnar mest saker i närheten av oss. De har haft och har ibland clinic i både säffle och Åmål.

tack tack så har jag vart på rätt sidor och kollat

hoppas det händer mycket i höst :d

Hej!
En till westernryttare i Värmland. Jag har ridit western sedan -05 så det är inte så hemskt länge. Rider fjording och vbl-travare. Bor i Molkom.

De som är intresserade av vad som "händer i närheten" kan ju gå in på hemsidorna till SunCity Westernriders www.scw.se, till WWR eller HbWR som är de tre klubbarna i Värmland, och titta efter;)

Det är en CDE-tävling i Sunne 7 augusti.
25 september kommer det att hållas en träningstävling i Tolita, så långt jag känner till.

Kul om det kommer lite färskt folk.
På träningstävling får man vara med och tävla utan licenser och så vidare, och det krävs heller inte något klubbmedlemskap så man kan testa utan risk:D
Och om man fjäskar riktigt med mig, kan det ju gå bra på träningstävlingen också (detta läste inte Lenita).

Ååhh det vore ju intressant att komma o titta på träningstävlingen den 25sept :)
Kan inte nog för att vara med men roligt att titta på ändå :D

Ååhh det vore ju intressant att komma o titta på träningstävlingen den 25sept :)
Kan inte nog för att vara med men roligt att titta på ändå :D

Plus att du nog med all säkerhet träffar mig där med...:D

hej ! här är en till i värmland som gillar western har ett pintosto jag börjat träna lite med sen väntar jag på att min unghäst ska bli äldre så jag kan träna han :)

hej ! här är en till i värmland som gillar western har ett pintosto jag börjat träna lite med sen väntar jag på att min unghäst ska bli äldre så jag kan träna han :)

Vart bor du då :)

Bara en dryg mil från mig då....;)

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 566
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 919
Senast: TantAgda
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 424
Senast: Brynja
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 275
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka