Finns det några "någorlunda nybörjare" inom western i Värmland här inne??

Sv: Finns det några "någorlunda nybörjare" inom western i Värmland här inne??

ja ni har säkert bättre koll än jag. jag känner ju inte till folk här än

det är en tjej till i stallet som också rider western så hon kanske också är intresserad av att ta hit någon :)

quarter4ever
åh vad kul! hur ofta kommer han och hur mycket brukar det kosta?

alla är välkomna! Unghästar,shettisar,varmblod, quarter, paint, fjordinger ja som ni ser ALLA
Nybörjare eller tävlingsekipage!
Han lägger upp träningen på ER nivå, helt utifrån era förutsättningar.

Plats beror på,men man kan ALLTID anmäla sig som reserv- om någon får förhinder så får man chansen, Nästa träning är fre 8 okt, finns 1 plats ledig men endast under em. Kurs 5-6 nov (fre& lö) finns det plats kvar och även 4-5 dec(lö& sö)
Kom och titta om inte annat!
:laugh:

Senast ändrad:

ja ni har säkert bättre koll än jag. jag känner ju inte till folk här än

det är en tjej till i stallet som också rider western så hon kanske också är intresserad av att ta hit någon :)

quarter4ever
åh vad kul! hur ofta kommer han och hur mycket brukar det kosta?

Vi brukar ha ett träningstillfälle/ månad utom under tävlingssäsong( slutet av maj-aug)
Kostnad 900:- per dag, man rider 1 tim ensam, antingen allt i ett svep eller delat på 2 st 1/2 tim pass. Då ingår ersättning till tränaren samt manegeavgiften.

vilken klubb är det som ordnar dethär?

vilken klubb är det som ordnar dethär?

Det är ingen klubb som ordnar detta, utan det är jag själv som i 10 år tagit hit Per då vi varit många som velat rida för honom, men ingen klubb sedan många år bokat honom. Jag gör detta inte för egen vinning pengamässigt utan bara för att kunna träna regelbundet för denna utmärkta tränare! Kursens avgift är helt enkelt summan av vad allt kostar delat på 8 deltagare/ dag( vilket är max vad Per vill ha.)

Själv tillhör jag Sun City när jag tävlar

låter jätteintressant frågan är bara om jag vågar :o
Jag har tävlat dressyr i många herrans år men jag är ganska ny inom detta med western, hästen däremot kan väl lite mer :angel:

aha på så vis. då är det ju inte så konstigt om jag inte hittat info om det någonstans :idea:

du får gärna PMa mig med all info om dom kommande träningstillfällena om du ids :)

låter jätteintressant frågan är bara om jag vågar :o
Jag har tävlat dressyr i många herrans år men jag är ganska ny inom detta med western, hästen däremot kan väl lite mer :angel:

Vi har haft många dressyrryttare med för Per genom åren! Upp till MSV nivå har haft god hjälp av honom och varit väldigt nöjda-:)
Klart du vågar! *pep*
Som sagt kom och titta om du vill veta vad det är vi gör på träningarna, pm:ar mitt tel nr, bara att ringa för mer info.

aha på så vis. då är det ju inte så konstigt om jag inte hittat info om det någonstans :idea:

du får gärna PMa mig med all info om dom kommande träningstillfällena om du ids :)

Klart jag ids.:D
Kolla inbox imorgon,just nu hinner jag inte.

tusen tack
väntar nog på ditt mail imorgon, kommer aldrig ihåg saker ordentligt om jag bara hör det i örat och inte läser det

tusen tack
väntar nog på ditt mail imorgon, kommer aldrig ihåg saker ordentligt om jag bara hör det i örat och inte läser det

Plus att du kommer att få infon så snabbt att du inte hinner tänka.....:angel:

Hallå!

Jodå, på söndag ska jag till Hannär och träna - för Gardar Gislasson på en islandshäst som jag har på foder...:D
När jag är i Kil, rider jag antingen uteritt på min fjording tillsammans med kompisar, eller i sällsynta fall tränar islandshästridning.
Sist jag var till Kil (utom Tolita, då), debuterade jag i engelsk dressyr (aldrig i mitt liv tävlat i det förut) och vann LC:1 på min söte kallblodstravare:devil:
Kul att variera sig.

Jag är förresten en av dem som brukar vara med och träna för Per L, brukar rida min fjording och min vbl-travare för honom.
Första gången jag var med, kunde vbl-travaren nätt och jämt ta höger galopp och hålla den ett par steg. Och fjordingen kunde, första gången jag hade med henne, i princip slängtrava och hänga sig på tygel.
Så den nivån duger utmärkt för Per.:o

Plus att fjordingen släpade runt mig på ryggen....:angel:

man skall icket underskatta fjordingar! ;)

men du. vars ligger din gård? ser man den från vägen?
försöker spana när jag åker till stallet, men jag har ju ingen aning om vad jag ska kolla efter :D

Nej den ligger en bit in från 45an så den syns inte från vägen.

Tänkte försöka att ta mig in till granvik med K någon dag till veckan och träna. Det har varit lite dåligt med det sista tiden och nu är det dags att ta tag i det igen.

ah ok. då kan jag koncentrera mig på vägen i fortsättningen ;)

vad kul. hör av dig vilken dag du kommer så jag är där då. min tjockis har vart lite hostig dom senaste dagarna, men har fått vila nu så jag hoppas hon är bättre snart :)

Tips på ny western klubb i östra Värmland nämligen Crossroadwesternriders.
http://www.crossroadwestern.webs.com Titta gärna in på hemsidan.
Jason Pattersson kommer till RoothsRanch 15-17 oktober.

Hockentocken är du då? :cool:

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 566
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 919
Senast: TantAgda
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 423
Senast: Brynja
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 275
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka