Sv: Hingstval

Du menar 5 siffrigt va? Finns ju ingen chans att den kostat över hundra innan den ens var född.:cool:

Tack för tips.
Med lätt fransysk menar jag att det syns knappt. Man får verkligen titta ordentligt för att se det. Hon är bred mellan frambenen så det finns plats. Jag kommer att kika vidare på hingstarna som tipsats om. Även åka på kriterieauktionen. Kanse kan göra nått fynd. Skulle vara roligt med en hingst (eller valack) som ombyte till alla ston det blivit.

Jo, hon kostade 6 siffrigt. Själva hingsten är ju inte allt men när man byter hingst mitt i säsongen p g a att han blir sjuk och spermaproduktionen går ner på nära noll och jag betalade flygtransporter för att få sperman transporterad mitt i påsken för att det var dags. Mycket strul och mycket pengar gick det. :grin:

Gillar ju Enjoy Lavec och inte är han dyr heller. 3.500:- + 15.000:-. Jag får bara stoföl här... :crazy:

Tack för tips.
Med lätt fransysk menar jag att det syns knappt. Man får verkligen titta ordentligt för att se det. Hon är bred mellan frambenen så det finns plats. Jag kommer att kika vidare på hingstarna som tipsats om. Även åka på kriterieauktionen. Kanse kan göra nått fynd. Skulle vara roligt med en hingst (eller valack) som ombyte till alla ston det blivit.

Jo, hon kostade 6 siffrigt. Själva hingsten är ju inte allt men när man byter hingst mitt i säsongen p g a att han blir sjuk och spermaproduktionen går ner på nära noll och jag betalade flygtransporter för att få sperman transporterad mitt i påsken för att det var dags. Mycket strul och mycket pengar gick det. :grin:

Brett framställ är inte bara till godo på en travhäst, jag tycker de ofta har svårare att gå fria.

Det var väl nåt man snackade om för 20 år sen?
Lika så att hästar skulle vara långa.
Idag vill man ha en kortare häst med tätt mellan frambenen.

Det går "mode" i hur hästarna ska se ut. På slutet av sextiotalet och början av sjuttiotalet skulle de vara som små råttor för att det skulle vara lättare att ta sig ut i luckor. Men jag hävdar att en travare som är rättställd och "vacker" ofta är en bra travhäst så länge den är hel och frisk.

Mitt sto har dragit till sig mångas ögon och vi har fått flera fina kommentarer både på stallgången och på banan. Att hon gick med knäkappor var mest en säkerhetsåtgärd att risken inte skulle finnas att hon slog på sig så att det gjorde ont. Det var skit att hon skar sönder sig på betet för det var inte långt till kval då. :(

Liknande trådar

Trav Går lite halvt om halvt i tankar om att ev betäcka min Heidi i vår....Nån som har några ideer om Gift Kronos, So Perfect eller nån annan...
Svar
3
· Visningar
1 567
Senast: Buffe
·
Trav Nu är läget ungefär lika förvirrat som det brukar vara så här års. Vi har fem ston som ska betäckas. Givetvis har vi en massa egna...
Svar
12
· Visningar
1 993
Senast: johnpatrik
·
Trav Vi skulle ju inte betäcka i år... Nu står vi med tre ston som högst troligt ska bli betäckta. Trots allt.... HJÄLP OCH FUNDERINGAR...
Svar
0
· Visningar
1 272
Senast: Cambrie
·
Trav Eftersom tråden till vilken hingst skulle handla om de som hade bestämt sig så gör jag en ny till mina sto (och givetvis även andras)...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 769
Senast: Snazzy_Millie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Retrievertråden