Hjälp och råd för oss som inte bestämt oss

Sv: Hjälp och råd för oss som inte bestämt oss

Gentle Star har lämnat Spring Ray och Spring Erom med det möderne som ditt sto kommer från, han är dock lite dyrare än 15.000 kr.
Testparning
 
Sv: Hjälp och råd för oss som inte bestämt oss

*kl*

Är helt ny både inom avel och inom trav. Planerar att betäcka mitt sto nästa år så känner att det är lika bra att redan nu försöka sätta sig in i allting.
Är det någon som har förslag på hingst? Stoet heter Dreamstar Hoved http://www.blodbanken.nu/servlet/GetBBData?breed=warm&trotter=Dreamstar+Hoved
Hingsten bör vara modell större då hon är ganska liten. Gärna med franskt i. Avkomman kommer att behållas så priset bör ligga under 30000, möjligtvis upp till 40000.
 
Sv: Hjälp och råd för oss som inte bestämt oss

Är det någon som vet något om Mythical Lindy mer än det man kan läsa sig till i reklamen? Finns S J's Caviar tillgänglig i Sverige? (Eller Danmark?)
 
Sv: Hjälp och råd för oss som inte bestämt oss

Vi bestämde igår att vi ska ta Igor November till Heidi. Sen bestämde vi att hon ska köras bort till Naffa :love: för att bo där i evígheters evigheter då :D
Exet vill att hon ska få Hunter Brodde nästa år, galopperar han nästa start ska ha kastreras men först tömmas på sperma. KAN vara så att testiklarna spökar med honom.
 
Sv: Hjälp och råd för oss som inte bestämt oss

Kul jag har nu ett sto dräktigt med Igor.
 
Sv: Hjälp och råd för oss som inte bestämt oss

Är det någon som vet något om Mythical Lindy mer än det man kan läsa sig till i reklamen? Finns S J's Caviar tillgänglig i Sverige? (Eller Danmark?)
SJ's Caviar finns inte tillgänglig i Europa.
 
Sv: Hjälp och råd för oss som inte bestämt oss

*kl*

Jaha, trodde vi skulle få vänta tills nästa år, men det blir antagligen betäckning av Humlan i år..

http://blodbanken.nu/servlet/GetBBData?breed=warm&lang=swe&trotter=decet+et+dolor

Humlan är liten, kortbent, arg och envis.
Behöver en långbent, högrest hingst utan för mycket humör i blodet.

Jag fastnade för Order By Fax?
http://blodbanken.nu/servlet/GetBBData?breed=warm&sire=order+by+fax&dam=decet+et+dolor

Vad tror ni??

5655921.jpg


Inte världens bästa bild..
 
Sv: Hjälp och råd för oss som inte bestämt oss

by the way...vi har ju en tredjedel i en rotationmärr som debuterade med seger för två veckor sen på 18,4 :D
 
Sv: Hjälp och råd för oss som inte bestämt oss

Kul jag har nu ett sto dräktigt med Igor.

ja detir ju intressant att se....har ens i te vetat att han fanns förrän förra veckan, men det blev ju hastigt o lustigt och vår märr är efter Juliano Star...
 
Sv: Hjälp och råd för oss som inte bestämt oss

Synes ML er fin og har kruttstamme, men han er ganske liten. Antar at du kanskje vet det og at dette nettopp er noe av tanken bak å vurdere han? ;)
 
Sv: Hjälp och råd för oss som inte bestämt oss

Intressanta förslag, tack så mycket.
 
Sv: Hjälp och råd för oss som inte bestämt oss

Apropå In Love With You: Vi har haft tre stycken efer honom, en som köptes in som föl (Livi Cannavaro) samt egna uppfödningarna Alfas Bling Bling och Alfas Abe Lincoln.
Cannavaro och Abbe är mycket kapabla även om speciellt Abbe har behövt mogna mycket. Cannavaro exporterades tyvärr till Belgien där han bara har galopperat vilket inte låter likt honom, så jag tror inte att han är fräsch.
Alfas Bling Bling verar också vara en herre som behöver mogna mycket.
Min erfarenhet är alltså att ILWY hästarna behöver mogna mycket, de är inte tidiga, vilket man ju eftersträvar i aveln.
Pd'A vinnaren Oyonnax har väl också varit väldigt strulig innan?
De är däremot stora, snygga och trevliga.
 
Sv: Hjälp och råd för oss som inte bestämt oss

Det gjelder jo fransk generelt. Sjelden de finnes spreke 2-åringer derfra, og 3 åringene er ofte også litt "late" utviklet ifht. us-travere. Dessuten - hvor mange gode unghest-løp er det i Sverige?
 

Liknande trådar

Trav Går lite halvt om halvt i tankar om att ev betäcka min Heidi i vår....Nån som har några ideer om Gift Kronos, So Perfect eller nån annan...
Svar
3
· Visningar
1 563
Senast: Buffe
·
L
Trav Vill ha lite feedback gällande val av hingst till mitt sto.. Vad tror ni om dessa val...
Svar
3
· Visningar
1 749
Senast: oki
·
Trav Nu är läget ungefär lika förvirrat som det brukar vara så här års. Vi har fem ston som ska betäckas. Givetvis har vi en massa egna...
Svar
12
· Visningar
1 993
Senast: johnpatrik
·
Trav Funderar på att ev skicka mitt sto till hingst. Hon är ostartad p g a virussjukdom som treåring och när hon väl var kvalklar som...
2
Svar
24
· Visningar
2 855
Senast: Berin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp