Hjälp och råd för oss som inte bestämt oss

Sv: Vilken hingst?

Tanken är nästa år eller senare :)
naturligtvis behålla och sätta hos våran favorittränare :)
Märren är känslig men med rätt kusk och träning, just nu i toppform ,dock ej tävlad på ett tag men hon är BRA.
Hon är startsnabb men har lätt för att hoppa om någon tar för hårt i henne eller något stör henne. Sist hon kördes snabbjobb sprang hon dem första 1000 meterna på 1.14 tid :)
Vet inte vad vi kan tänkas betala men ge förslag på olika :)
 
Sv: Hjälp och råd för oss som inte bestämt oss

Vet inte , pappas häst men tror han kan tänka sig iaf uppåt 50 000. Vet inte riktigt priserna inom trav jag heller ;p Men inga 100 000 hingstar xD ^^
 
Sv: Vilken hingst?

Ska hon betäckas i år? Det börjar ju bli rätt sent om man ska börja betäcka nu.

Har en som inte fölat (30 juni) och 1 som ägaren nyss bestämt hingst.

Hade nog allt tänkt seminera dessa två också :D;)

Det är försent att betäcka då hingsthållaren gett hingsten semester.
Men faktum är att man kan faktist få dessa att jobba lite "övertid" :D

AM (som vill tillägga att man inte ser speciell skillnad på unge född i april kontra juli då dom sedan är ett och etthalvt år)
 
Sv: Hjälp och råd för oss som inte bestämt oss

Hm där blev det inte speciellt mycket inavel heller, tycker det är svårt att hitta hingst som passar och som inte blir inavel med.
 
Sv: Hjälp och råd för oss som inte bestämt oss

Å bedekke den hoppa der ville være som å kjøpe en Ferrari for så å ta ut motoren og sette den i en falleferdig Skoda.
 
Sv: Hjälp och råd för oss som inte bestämt oss

Ja. alltså... inget nytt under solen för mig ;) Tack & lov avblåst!!
 
Sv: Vilken hingst?

nu orkade jag inte kolla stammen och matcha ihop dom på blodbanken, men, jag har haft Love You, Juliano Star och Viking Kronos i mina tankar :)
 
Sv: Hjälp och råd för oss som inte bestämt oss

Här har man gått halva vintern och hela våren o funderat på vilken hingst vi ska använda i år och nu blir det inget av alls för vi kan inte ena oss (tre delägare, två är överens, den tredje vill inte betäcka alls).
Synd på märren som jag tycker har bra avelspotential.
:(
 
Sv: Hjälp och råd för oss som inte bestämt oss

Kan inte ni två som vill betäcka låna märren i ett år av den tredje delägaen då?
 

Liknande trådar

Trav Går lite halvt om halvt i tankar om att ev betäcka min Heidi i vår....Nån som har några ideer om Gift Kronos, So Perfect eller nån annan...
Svar
3
· Visningar
1 563
Senast: Buffe
·
L
Trav Vill ha lite feedback gällande val av hingst till mitt sto.. Vad tror ni om dessa val...
Svar
3
· Visningar
1 749
Senast: oki
·
Trav Nu är läget ungefär lika förvirrat som det brukar vara så här års. Vi har fem ston som ska betäckas. Givetvis har vi en massa egna...
Svar
12
· Visningar
1 993
Senast: johnpatrik
·
Trav Funderar på att ev skicka mitt sto till hingst. Hon är ostartad p g a virussjukdom som treåring och när hon väl var kvalklar som...
2
Svar
24
· Visningar
2 855
Senast: Berin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp