Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Vansinnigt okunnig fråga, men jag är nyfiken och skulle behöva veta... :o Kan man se på en häst i hagen, på vilka gångarter den...
Svar
6
· Visningar
1 574
Islandshäst Jag måste bara få skriva av mig lite! När jag kom hem efter jobbet så tog jag in min "lilla" kille och borstade lite på honom. Han...
Svar
7
· Visningar
1 432
Senast: Osterang
·
Trav Så var det då klart (nåja nästan), Åbys nya tävlingsanläggning med helt nya lokaler för hästar och aktiva. Någon som var där i måndags...
2
Svar
21
· Visningar
3 762
Senast: solros
·
E
Hoppning Hejsan! Jag har nu en ny häst och ska köpa sadel, och då jag är hoppryttare prioriterar jag främst en bra & fin hoppsadel. Dock vill...
Svar
12
· Visningar
2 647
Senast: Fazeem
·
Tävling Går det att hitta äldre resultat i rankingpoäng online än 2002? Eller finns det endast i pappersform? Är intresserad av år 2000. :D
Svar
1
· Visningar
1 057
Senast: Emmae__
·
H
Hoppning Jag undra hur en hopp tävling går till? Har hört att lätaste klassen startar från LD=90cm, LB=1,10cm LA=1,20cm men sen da vilka höjder...
Svar
5
· Visningar
1 985
Senast: Pancakes
·
Distans Finns ju hur mycket som helst att tycka/tänka omkring de nya avgifterna men utifrån min egen nivå så var det här det första som slog...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 548
Senast: Caidoz
·
Islandshäst Funderar på att köpa ett regntäcke. Vilken storlek drar en normalstor isis, ca 135 cm mkh? Har noll koll på täckesstorlekar...:o
2
Svar
21
· Visningar
5 350
Senast: Taefill
·
Övr. Grenar Okej, av ren nyfikenhet undrar jag detta De engelska fullbloden rids ju in vid 1,5 års åldern, som ska starta som 2åringar. Är det...
2
Svar
26
· Visningar
6 544
Islandshäst Då var det dags igen att börja lätta lite på pälsrockarna... Hur klipper ni era hästar i höst/vinter och varför just den modellen...
8 9 10
Svar
183
· Visningar
28 909
Hoppning Det är ofta man ser ryttare bokstavligen talat slänger sig över halsen på hästen över hindret, varför?! Att det kan hända alla någon...
2
Svar
31
· Visningar
5 415
Senast: rubytoo
·
Övr. Grenar Går det att skriva in ett permanent startförbud vid försäljning av galopphäst? Är det juridiskt bindande med ett sådant tillägg? Följer...
Svar
15
· Visningar
2 391
Senast: Hambo
·
Trav Söker helst ett sådant, i andra ett oklätt 3d uppkäksbett. Finns det sådana överhuvudtaget ?
Svar
7
· Visningar
1 655
Senast: palle
·
E
Western Hejsan! har ett 5 årigt paint sto på foder som jag endast har haft i några veckor, i början så trängde hon mig i boxen och drog iväg...
Svar
8
· Visningar
1 627
Senast: Ginne
·
Islandshäst Är det någon som har en avkomma efter honom? ni får gärna visa bilder!! Hur är de i temperamentet och gångarts mässigt? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
4 571
Körning Nu har jag kanske hittat en vagn, en svets och en som kan svetsa :-) Vagnen har alldeles för tätt mellan skaklarna för min häst, behöver...
Svar
2
· Visningar
6 241
Senast: Mli
·
Dressyr Jag har jättesvårt att få upp hästarna i en lite högre form. De kan jobba på jättebra i en lägre form med bra bakbensaktivitet osv. Men...
Svar
6
· Visningar
6 382
Islandshäst Jag har lite funderingar kring istölt / vintertölt, exakt hur det går till och övriga tips är välkomna! Har eventuellt tänkt hjälpa...
Svar
2
· Visningar
1 561
Trav Nu behöver jag hjälp igen... Suck :crazy: Har fått in en ny häst i träning, en sexårig valack. Han är i full kondition och på så sätt...
Svar
8
· Visningar
7 574
Senast: jassica
·
Islandshäst Är det någon som vet vad det kostar att ta hem en häst från Norge? Hingst eller sto. Någon som har erfarenhet av det? Är det...
Svar
5
· Visningar
1 705
Senast: Kurre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka