Dressyrsadel i falsterbo

Sv: Dressyrsadel i falsterbo

:rofl::rofl::rofl: Du e ju för rolig! Synd att flash inte är kvar här men jag ska hälsa henne vad du sa....

Det finns väl inte ens någon åf i Sverige?

Jodå, visst gör det det. Har en på vägen ut till stallet så visst har man kikat på en Hennig. Dock var den hon hade hemma i prisklass runt 55000 och jag har redan sadlar som tillsammans är värda mer än jag köpte hästen för så jag tror vi klarar oss utan en sån också. :angel:
(Även om det är en mycket trevligare sadel är Childeric (nej, har ingen sån heller *usch*))

Senast ändrad:

Jaha kul! Tips till er som är nyfikna på att testa, kolla på begagnade sadlar i Tyskland. Kan få en i gott skick för 1500 euro. Alla verkar dock ha normal bom, men om det finns en åf i Sverige nu så kanske den kan ändra bomvidden här.

Halvt KL

Min stallägare och två äldre dressyrtanter köpte Hennigsadlar förra månaden. Man kan få dem med sina initialer ingraverade i sadelkåpan! :eek: Jag som inte ens har en riktig häst att rida på men ääääälskar monogram blev nästan lite smågrön av avundsjuka.

säkert snyggt, men sadeln måste ju bli väldigt svårsåld sedan då...

om ngn letar så finns det ju en beg. henning på s.mag***** som funnit där en längre period för ett "lågt pris". Verkar kanske inte vara det mest lättsålda märket kanske.

Problemet är nog att de är så väldigt specialbyggda efter varje häst och ryttare, blir svårt att hitta ett ekipage som är precis lika så sadeln passar utan att man behöver bygga om den och det kryllar inte direkt av folk som kan sånt.

Men det är ju Childeric sadlarna också till viss del. Har haft 3 childeric sadlar hemma och alla har sett helt olika ut.

KL*

Jaha, här har man missat något!? Finns det en annan sadel som är skönare än Childeric? :D :p
Hur ser miraklet ut?

Jag är inte övertygad om att de är skönare, ser väldigt tysk ut, lite klumpig och kantig. :p

Men skulle vara kul att testa såklart! Googla på Sattlerei Hennig så hittar du hemsidan. :)

Nu har jag inte ridit i Henning, men jag har haft Schleese, som också ligger i en högre prisklass. Och det var en positiv erfarenhet! Men... jag är helnöjd med Childeric, så jag sålde Schleesen :o

Jag ahr väl iofs bara suttit och skrittat i hennig, men det är en väldigt skön sadel om man gillar enormt djup sits, högt bakvalv och mkt uppbyggda knästöd... Man kan väl säga att man satt där man satt! Fast jag gillade den mer än de olika modeller av childeric jag suttit i iaf...

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
876
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
269
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 763
Senast: valpköpare
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 506
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka