Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

N
Western Vad gör man om man nyss köpt en nya westernsadel och stiglädrena är för korta? Jag har ju ridit i sadeln för många gånger för att lämna...
Svar
6
· Visningar
1 903
Senast: seejii
·
H
Western Hej! Jag har några frågor om vad som behövs för att kunna ställa upp i en D-tävling. Jag har förut tävlat i hoppning och dressyr så jag...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Lenita
·
E
Western Hej! Jag är på jakt efter ett westernträns, mahognyfärget (ev. brunt) med pannband + ett par tyglar till detta. Någon som kan...
Svar
5
· Visningar
932
Senast: Sweet
·
Western Någon som har den sadeln? hur e kvalitén mm. Har tänkt mig en naturfärgad sådan med butterfltskirt. vill höra lite kommentarer om den...
Svar
3
· Visningar
1 084
Senast: Lela
·
I
Western Jag skulle hemskt gärna vilja veta lite mera om trail om regler å vad det är för "övningar" som ingår i den grenen??? Någon som vet ...
Svar
3
· Visningar
957
Senast: Lela
·
Western Nu har jag prövat ca 12 olika westernsadlar på min ponny, men alla "guppar" upp och ner där bak. Vad beror detta på?? att den är för...
Svar
4
· Visningar
1 101
Western Kan man beställa western TR från internet eller endast via klubb? Det jag vill vet är detta: Jag är medlem i en ridklubb, en...
Svar
1
· Visningar
754
Senast: Cowgirls
·
S
Western Allt som oftast ser man westernhästar sadlade med pad som ligger slätt över hela ryggen, på sin höjd uppdragen över manken men i övrigt...
Svar
9
· Visningar
1 093
·
S
Western Skulle det funka att ha en chambon istället för en martingal ?? jag behöver martingal nu när vi finslipar galoppen för han slänger upp... 2
Svar
25
· Visningar
1 863
D
Western ...går det?? nu menar jag inga långa banor utan altså nåt litet hinder eller dike eller en stock över stigen?? Någon som har gjort det...
Svar
5
· Visningar
945
Senast: smultroonbarn
·
T
Western Hej jag är en grabb på 17 år som har blivit intreserad av western min fästmö rider vanlig dresyr så hon lär mig rida lite smått. Men...
Svar
10
· Visningar
1 412
S
Western Jag har nyss köpt en westernsadel El Paso från Börjes Tings. Alla fall så skulle jag prova in den idag och jag har aldrig tidigare haft...
Svar
2
· Visningar
2 395
Senast: Sliver
·
Western Jag undrar var man ska börja leta om man vill ha tag i en billig och tänkbar passande Westernsadel till en rätt så häst med bred rygg...
Svar
9
· Visningar
4 737
Senast: Piraja
·
I
Western Hej. jag är lite ny på westernsadlar och undrar en sak om bommarna. Är bommarna på oftast likadana på ett märke? altså lika skålade...
Svar
15
· Visningar
1 946
·
Western Jag kommer även fortsättningsvis att radera trådar där ni frågar om någon har bra läger och tränare att rekommendera. Kommer då inte att...
Svar
0
· Visningar
1 808
Senast: Ragatan
·
M
Western hej har lite frågor ang barrelrace. undrar hur det går till??? hur ska man rida det klövermönstret? hur långt är det mellan tunnorna?
Svar
1
· Visningar
812
Senast: lill_sessan
·
Western Jag var inne på SIMCO`s hemsida å hittade en trailsadel (arabmodell) den heter Lucky´s men hur e de kan man beställa direkt från simco...
Svar
2
· Visningar
975
Senast: misterhultspyret
·
Western Fick erbjudande i dag om att köpa en quarter valack för 35 000. Fem år, otränad. Fick se bilder på honom och han såg jätte fin ut. Nu är...
Svar
2
· Visningar
952
Senast: ikeline
·
C
Western Har suttit å tittat runt lite å så. Ska köpa en westernsadel till min lilla tjej. Men hon är inte alls musklad så jag kommer ju...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: CrazyPiggelin
·
S
Western Ni som har araber med kort och lite svankig rygg och inte mycket till manke, vad har ni för sadlar? Jag håller på att leta sadel till...
Svar
14
· Visningar
1 848
Senast: cassina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?