Vad tror ni.....

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Sudd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 1 863
Sv: Vad tror ni.....

En springrem (som är en tiedown för trav) har en gummiring på mitten så med en sån blir det inte stumt.

Jag måste nog vara den mest veligaste personen i det här landet...
en sån där martingal med platta emellan remmarna som man trär tyglarna i då ???
Anledningen till att jag helst inte vill använda en vanlig martingal är att när han gör sina släng med huvudet så lyckas han på något konstigt vis fastna med underkäken i martingalen....Men om det liksom är en platta som dom kallar det i tyg el skinn tror jag emellan då kan han väl inte fastna..eller..?
Är lite rädd för att han kan trassla in sig i en tiedown också om han har en lös rem där mellan benen och under halsen.
Vilket är bäst tror ni i den synpunkten. ?

Rätt justerad är det ingen risk att "trassla" in frambenen i en tie-down

Det är ju inte benen han trasslar in utan huvudet...

Precis, det är huvudet...han slänger till och fastnar med tänderna/underkäken i martingalen..inget vidare kan jag säga. !

Att han ska fastna med huvudet i en tie-down har jag mycket svårt att tro, därimot så kan det nog hända med benen om den är för lång. Martingal fattar jag inte hur den ska funka, blir ju bara ett ryck i munnen.
Gör ngn hemma variant som du sade innan o prova om det funkar.
Jag har skickat privatmedd. till dig.

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag får inget gjort. Jag har inte heller haft någon lust att skriva på ett tag nu. Egentligen har jag inget att säga nu heller. I min...
Svar
13
· Visningar
2 134
Senast: blommma
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 812
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 275
Senast: lillamy73
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig... 9 10 11
Svar
207
· Visningar
23 567
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka