Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Jag har alltid varit sugen på att skaffa mig en westernsadel/stocksadel.Mina problem är att jag hittar bara mega sadlar som väger ton...
Svar
7
· Visningar
1 346
Senast: Sweet
·
S
Western Vilka ska dit.. ? Vilka klasser ska ni starta i. ? Blir nervös bara jag läser proppen. Blir nog mest gröngölingsklasser och någon all...
2
Svar
33
· Visningar
2 820
Senast: Egonson
·
A
Western Nån som har??Synpunkter??
Svar
2
· Visningar
835
Senast: Aultmore
·
S
Western Ja, nu när reiningen blev inställd - kommer det att bli någon westernridning i Globen (Stockholm International Horse Show) övht? Isåfall...
Svar
6
· Visningar
1 524
Senast: anniequarters
·
Western Hästen står ju hos Roger Kupfer på tillridning nu och när vi har ridit lektioner så har han haft utrustning som tränaren har själv. Det...
Svar
14
· Visningar
1 337
Western Jag har börjat läsa J.B:s Western Riding och har precis avslutad kapitlet om rakriktning och blev lite konfunderad. Kanske vi kan...
Svar
3
· Visningar
986
Senast: Tussemaja
·
Western Hur har ni gjort när ni provat ut ny sadel? Jag har nu pratat med massor av sadelförsäljare och den ena säger si och den andra så...
Svar
6
· Visningar
1 292
Senast: Camilla_H
·
J
Western Har blivit helt inne på att skaffa westernsadel men har lite frågor på vad jag ska ha för typ av sadel. Sadeln ska användas till långa...
Svar
4
· Visningar
1 237
Senast: Barsebäcks Z'Ore
·
Q
Western Vilka westerninstruktionsfilmer har ni köpt? Vilka är värda ett köp? Och vilka har varit skräp eller ej prisvärda? Fram för lite...
Svar
3
· Visningar
961
Senast: Mirre
·
S
Western Köpte en sadel El Paso, men den passade absolut inte min häst (bruks nordis) Har nu en funderation om Tampico någon som vet nåt om den...
Svar
5
· Visningar
1 002
Senast: Sliver
·
V
Western Hur gör jag en bra hängare till min 'nya' w-sadel? Kanske är det bäst med en vanlig s.k. sågbock? Vad har ni? Hur har ni gjort?
Svar
5
· Visningar
2 975
Senast: Bill
·
F
Western Hur ska jag - på westernsätt - få hästen att få in bogarna? Enligt mina "engelska" kamrater ska jag trycka fram sittbenet på den sida...
Svar
6
· Visningar
1 660
Senast: FTW
·
E
Western Hej! Märkte idag när jag skulle sadla hästen att hon hade kala fläckar i sadelgjordsstaden. Det är av sadelgjorden eftersom hon hade...
Svar
9
· Visningar
1 503
·
S
Western Har lite funderingar... En sadel som glider fram vad är det för fel inpassning på den..för stor, för liten, helt fel typ av bom ? En...
Svar
3
· Visningar
973
Senast: Bill
·
V
Western Sadeln jag undrar över ser spansk/mexikansk ut. Det är broderat med vitt runt fendrar och sadel. Brukar vara tryckt blommönster på dom...
Svar
14
· Visningar
1 227
Senast: Sweet
·
Western Om man ska skaffa en westernsadel, är det då samma storlek på sitsen som på en vanlig engelsk sadel? Har 17/17½" på eng, ska jag då ha...
Svar
5
· Visningar
985
Senast: Athina
·
Western Har men alltid en tjock pad under sadeln + filten eller kan man använda bara filten? Vad är vanligast?
Svar
5
· Visningar
943
Senast: Ryver
·
T
Western Nu börjar propparna komma! Det är så kul att sitta och planera. Vad ska ni åka på i år? Själv siktar jag på WRCS D-tävling och vår...
Svar
3
· Visningar
804
Senast: Kaktus_nr_9
·
C
Western Hur förvarar ni era w-sadlar. För dom vanliga små sadelhängarna tycker jag är för små. De finns ju ställningar som man kan fälla...
Svar
7
· Visningar
2 470
Senast: Barsebäcks Z'Ore
·
Western Vad tycker just Du är snygg tävlingsutrustning? Färger på dina kläder, hästens sadel och träns, ska det matcha med sadelpaden, ev...
Svar
4
· Visningar
1 206
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka