Sadlar som glider,

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Sudd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 977
S

Sudd

Har lite funderingar...
En sadel som glider fram vad är det för fel inpassning på den..för stor, för liten, helt fel typ av bom ?
En sadel som glider bak, vad är det för fel inpassning på den..???

/// Nyfiken i en strut! :banana:

Sv: Sadlar som glider,

en del hästar har väldigt dåligt sadel läge.. om en häst är hög bak knappt har någon manke så är det lättare för att sadeln ska åka fram än det varit om korset var mer i jämnhöjd med manken..

Jag har en arab som är rund som en boll och utan manke. har också problem med att hitta en sadel som inte glider! vad göra????

Det är inte alltid sadelns fel. Hur ser hästen ut? har den en ryggprofil som är lämplig för ridbruk? Kanske behålla sadeln och byta häst??

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 491
Senast: Idaw83
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 599
Senast: Bullen22
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 086
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka