• Western
  • Trådstartare Trådstartare Ryver
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 953

Ryver

Trådstartare
Har men alltid en tjock pad under sadeln + filten eller kan man använda bara filten? Vad är vanligast?

Sv: Pad?

jag har bara en filt..
men kan göra lite som man vill..
tycker jag..
;)

sadel inte har någon stoppning i sig själv. som en engelsksadel. Därför bör man ha en bra pad under sadeln anser jag.

Det är ju en bladsadel utan stoppning och passar den till 100% behöver man ju inte mer än en filt under.
En tränare från Canada jag tränade för förut berättade att dom hade tjocka paddar under sadeln för att spara på hästarnas ryggar i Canada.

Själv har jag en tjock pad under för jag tycker det känns lagomt:)

Det är lämpligt att ha en rejäl pad under sadeln. Sedan har jag en bomullsfilt under paden, för att det är lättare att tvätta en bomullsfilt än att tvätta paden. Det hela beror ju på hur många timmar i sadeln man tillbringar vid varje tillfälle. För mej är filt + pad ett måste!

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det något vettigt alternativ till bomull (tussar, pads osv) när man ska badda t.ex huden med någon vätska? Bomullsproduktion är ju...
Svar
5
· Visningar
498
Senast: MiniLi
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
333
Senast: fryckan
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 817
Senast: Nepenthe
·
Hundträning I fredags kom min adoptivhund från ett shelter i Rumänien. Han är runt 5–6 månader gammal, och som ni kan tänka er har det varit en stor... 2
Svar
34
· Visningar
5 339
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka