Hoppa i western sadel

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Domigo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 945
D

Domigo

...går det?? nu menar jag inga långa banor utan altså nåt litet hinder eller dike eller en stock över stigen?? Någon som har gjort det? Ska man göra på något speciellt sätt när man hoppar i westernsadel?

Sv: Hoppa i western sadel

Visst kan man hoppa i westernsadel. Jag har ridit bruksridning med westernsadel och då finns det ju hopp med.

Det går att hoppa mindre hinder med en westernsadel, jag har hoppat över nedfallna träd och dylikt men jag skulle inte ge mig på att hoppa "på riktigt" i en westernsadel. Det enda man behöver tänka på är hornet så att man inte slår i det.

Jag har hoppat studs i en westernsadel. Jag hade lagt bommar i kors på hinkar, tre stycken i en rad. Mitten var ungefär 15 centimeter högt för att kusen ska få lyfta lite på fötterna.
Alazzi tolkade det dock helt annorlunda och rände iväg och hoppade minst 80 centimeter över alltihopa! Det gick bra - men jag fick lägga ner projektet efter ett tag!

Självklart går det att hoppa små hinder och diken. Ibland måste man ju för att komma fram i skogen.

Det enda är ju att man inte kan hoppa högt eftersom det kräver att man reser sig och lutar sig framåt i sadeln och det är den inte gjord för.

jadå, d går att hoppa i westernsadel, provade i helgen :smirk: men då var det endast lite bäckar å diken...

Liknande trådar

Anläggning Mina och stallägarens hästar går på lösdrift med en höstation där de äter hö en och en. Förra året fixade vi en stor låda att ha halm i...
Svar
12
· Visningar
1 472
Senast: Marvin
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 388
Senast: zarmino
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 068
Senast: Grazing
·
Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
6
· Visningar
479
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka