Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

T
Western Vid vilken ålder tycker ni det är lämpligt att starta "inridning"? och hur fort tycker ni att man ska gå fram?
Svar
4
· Visningar
1 301
Senast: Zamantha
·
M
Western undrar om det finns någon som har bra tips på hur jag ska träna mitt sto att stå stilla när jag sitter upp! Problemet är att jag måste...
Svar
8
· Visningar
1 542
Senast: Maran
·
M
Western Jag håller på att rida in min 6-åriga vallack, dock inte helt utan problem!! Vi har nu kommit så långt att sadeln är helt bekymmersfri...
Svar
10
· Visningar
1 590
Senast: Moheed
·
H
Western Jag läser sista året i Gymnasium och planerar att sedan bosätta mig i Stockholm. Där jag bor nu, Hallsberg i Närke, har jag ingen...
Svar
6
· Visningar
1 444
Senast: lillamyggan
·
P
Western Jag har en islandsvalack på 16 år, som jag haft i 2,5 år nu. Han är bara tregångare och jag är ingen islandsryttare så det har varit...
Svar
4
· Visningar
846
Senast: *pilturs matte*
·
Western Ville inte köpa det absolut dyraste alternativet så jag valde ett par tyglar för "bara" 300:- i en internetbutik. Fy vilket skräp det...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: cassina
·
T
Western Jag hade tänkt att jag skulle börja ta kurser i western med min Nordis Elin(9år).. inte försent än va!? :confused: Elin är världens...
Svar
1
· Visningar
859
Senast: Intejag
·
Q
Western Undrar om någon orkar hjälpa mig eftersom hjärnkontoret spökar. Läser regelboken för att kolla lite hunterregler. Läser under Hunt...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: QQQ
·
B
Western har frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mej med.. vad är lope? hur lär man hästen spin? det var allt för nu, men jag återkommer...
Svar
3
· Visningar
861
Senast: seejii
·
Western En galen ide eller nåt och fundera på? Har ridit honom med grimma förut, dock en helt vanlig och den glider ju rätt mycket. Men det...
Svar
15
· Visningar
2 214
Senast: Farrix
·
A
Western hej. Jag har blivit nyfiken på western men kan verkligen ingenting om det. är det någon som vet vart man ska börja leta info och så...
Svar
4
· Visningar
963
Senast: Niken
·
Western Jag undrar om ni har några tips hur jag ska få min medryttar häst att gå vidare i utbildningen? Vi har fastnat. Jag rider två hästar...
Svar
7
· Visningar
1 153
Senast: lillamyggan
·
S
Western Kan någon förklara för mig vad dessa konstiga ord och siffror betyder på ren svenska, för mig som är nybörjare i westernsadeldjungeln...
Svar
2
· Visningar
1 101
·
Western Nu har jag äntligen köpt in en westernsadel igen så att man kan börja träna på allvar igen! Var ute en sväng idag och kände på hästen...
Svar
1
· Visningar
789
Senast: Gumman
·
N
Western Nu har WRAS "gröna kort" gått i graven! Istället kommer en "boskapslicens" som kommer att krävas på alla tävlingar arrangerade av...
Svar
10
· Visningar
1 619
Senast: jogr
·
S
Western hur fasiken ska man lära sig att släppa tyglarna ordentligt.. I skritt o trav inga problems..och hästen går fin där på långa tyglar. Vi...
Svar
7
· Visningar
1 018
·
Western Jag har i min ägo en sadel som min man och vår förra häst "stöffat runt" i skogen med och dom trivdes bra med det arrangemanget. Nu är...
Svar
12
· Visningar
1 196
Senast: Ginne
·
S
Western Har bestämt mig för att köpa en westernsadel till lillpållen, då jag snart totalt har övergivit den vanliga engelska ridningen, och en...
Svar
8
· Visningar
1 352
Senast: alazzi
·
Western ..att fastna med tröjan/jackan på knoppen på sadeln, och det driver mig halverst till vansinne, någon som har något tips på hur man kan...
Svar
17
· Visningar
1 304
Senast: Jock
·
N
Western Nu har jag äntligen köpt en westernsadel. Det blidde en Double C Trial Rider :) MVH/ Stefan
Svar
3
· Visningar
741
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka