Licenser och grönt kort?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Hynning
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 861
H

Hynning

Hej!
Jag har några frågor om vad som behövs för att kunna ställa upp i en D-tävling. Jag har förut tävlat i hoppning och dressyr så jag har ett vanligt grönt kort, behöver jag ta ett nytt då? Vad jag har förstått så löser man olika sorters licenser till ryttaren beroende på om man ska tävla D,C,B eller A tävling. Men till hästen då? Min häst har en hästlicens sedan jag tävlade engelskt, måste hon ha en ny?
Tacksam för svar.

Sv: Licenser och grönt kort?

På D-tävling behövs ingen licens varken för häst eller ryttare.
Ska man tävla C kan man antingen lösa en endagslicens för ekipage, häst eller ryttare, men det går bara att göra ett fåtal gånger (osäker på hur många har bara gjort det en gång själv), eller så löser man hästlicens för ett år eller livstid och en C licens för ryttaren (ryttarlicensen gäller endast ett år måste lösas ny för varje nytt år). Eller så löser man en A-B och då får man även tävla C-tävling (för hästen se vad jag skrev om C-licens).... :p
Hoppas det inte blev för rörigt.... ;) :D

/Carina :eek:

Glömde, i western har vi våra egna licenser så, ja hästen måste ha en ny licens.... :)

Grönt kort hänger ihop med kosseklasserna och jag tror det blivit lite ändringar vad gäller det och eftersom jag inte har hunnit skaffa nya regelboken än så kan jag inte ge nåt ordentligt svar på den frågan... :D
Men det är i alla fall inte samma som inom engelskridningen.... :)

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 268
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 408
Senast: Ceta
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 720
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?