Sadlar återigen...

• Western
  • Trådstartare Trådstartare CrazyPiggelin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 731
C

CrazyPiggelin

Har suttit å tittat runt lite å så.

Ska köpa en westernsadel till min lilla tjej. Men hon är inte alls musklad så jag kommer ju behöva byta ut sadeln inom de närmsta året eller så. Å jag kan ju knappast gissa hur hon kommer muskla sig å hoppas på att hon växer i en för stor sadel.

Har funderat på att köpa en lite lättare sadel till å börja med. Fundera på en som är lite halvt i syntetmaterial. Den blir ju lite billigare då med.

Skulle behöva lite hjälp att pröva ut en sadel. Men jag har inte möjlighet att åka iväg med henne då hon inte är lasttränad ännu. Skulle behöva nån som kom ut till mig och hade med sig ett gäng sadlar. Vart hittar man då en sådan person? som helst har nån beg sadel. Då jag känner att de känns som lite halvt om halvt bortkastade pengar att köpa en helt ny sadel till en helt färsking till häst.

Kan man pröva själv om man lånar en beg sadel å känner så den ligger bra, trycker jämt osv. Men även kanske lägger ett lakan under å rider i den så hon blir lite svettig och ser så att trycket blir jämt.

Behöver lite tips på hur jag ska göra. känner mig lite halvt borta. Då jag inte känner att jaghar koll på vart jag ska börja

Sv: Sadlar återigen...

ingen som har några tips eller nåt?

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Ramona
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 111
Senast: Rumpnissen
·
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 492
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?