Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Western Har letat överallt men hittar inte hur poängen bedömms i reining. Har tidigare tävlat pleasur m.m. men gått över till reining (ny inköpt...
Svar
5
· Visningar
1 959
Senast: monke
·
Western Har nu pratat med en av de större firmorna som kommer och provar ut sadlar på plats och diskuterat lite vilken typ av sadel som min häst...
Svar
3
· Visningar
963
Senast: lilla_edvardsson
·
Western Ja, jag vet att många inte vill använda hjälm men läs gärna denna artikel...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 060
Senast: Bumble-Bee
·
L
Western :rofl: Tänk att för några veckor sedan kunde jag knappt styra på westernvis, nu har jag slutat blanda engelskt och western, slanten har...
Svar
7
· Visningar
1 143
Senast: sasucatu
·
Western står i nr 12/2005 av hästfocus.:) The national Day of the American Cowboy. Citat från Hästfocus: "Syftet är att hylla och...
Svar
4
· Visningar
907
Senast: Mirre
·
E
Western Hur ser det ut när westernhästen går i rätt form? Vad ska man titta på? Hur visar jag min häst till en någorlunda rätt form i skritt...
Svar
4
· Visningar
855
·
E
Western ..vad gör man om lädrena är för långa...och det inte hjälper mkt att korta dom till min. ... ?? :( Vart (om) skall man kapa av dem...
Svar
17
· Visningar
1 213
Senast: Tussemaja
·
J
Western hej hej, är helt ny på western och jag undrar bar vad AQHA och NRHA?:confused:
Svar
6
· Visningar
1 371
Senast: monke
·
Western jag galopperade me min häst för första gången på typ 3 veckor i onsdags! :banana: två varv på volten, höll visserligen i hornet , men...
Svar
7
· Visningar
1 208
·
  • Låst
Western Finns det någon kalender på nätet med tävlingar för nästa år än?
Svar
1
· Visningar
728
Senast: Ragatan
·
M
Western Hej hej Har en åring.Tänckte träna Trail in hend med den. Vet bara inte hur jag ska utbilda den. De är en mycket trevlig lipizzaner...
Svar
9
· Visningar
1 145
Senast: wrangler
·
L
Western jag har nu försökt att hitta ett ställe där jag kan köpa westernkläder, men får bara fram från USA. vart köper ni era kläder? vilka...
2
Svar
27
· Visningar
2 670
·
Western Sitter och läser en artikel i stallmagazinet om just Ranchtrail. Hur vanligt är det? Verkar himla kul alla fall:)
Svar
4
· Visningar
927
Senast: Russinet
·
W
Western Jag fick i tisdags min efterlängtade westernsadel, en sprillans ny Simco Arabian Working Saddle :love: Min fråga är då: vad ska jag...
Svar
15
· Visningar
2 467
Senast: Mustang
·
E
Western Jag funderar ev. på att vara med i några Halter klasser med min unga dam nästa år, för miljöträningens skull m.m. Nu vill jag så klart...
Svar
12
· Visningar
1 617
Senast: elinsjobergh
·
U
Western Hur mäter man bomvidden på en westernsadel? Hoppas nån kan hjälpa mig! :confused:
Svar
14
· Visningar
2 892
Senast: Mifellen
·
L
Western Eftersom alla är olika om det här med skoning undrar jag hur ni skor era westernhästar. För hopp och dressyr vill ha olika. Korta...
Svar
8
· Visningar
1 565
Senast: Vickiiiz
·
W
Western Jag har en liten d-ponny som jag letar sadel till men alla verkar va för långa. Han har en väldigt kort, skålad rygg och han är rätt så...
Svar
2
· Visningar
783
Senast: Wielbass
·
Western Jag har en fyraårig quartervalack. (blev kastrerad för bara ett år sen) Han har varit riden ett halvår ungefär men tyvär inte så mycket...
2
Svar
27
· Visningar
2 769
Western Är det någon modell som ni vet är mer skålad än andra? Jag har provat och tittat noga nu på min hästs rygg eftersom hans gamla sadel har...
Svar
12
· Visningar
2 162
Senast: Fridolin84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka