Hjälmdebatt

Sv: Hjälmdebatt

Jamen varför spöka ut sej i nåt slikt när det finns ridhjlmar?

Bill skrev:
Jamen varför spöka ut sej i nåt slikt när det finns ridhjlmar?

Bill, vilken av modellerna menar du,
Den svarta western,filt hatt/hjälmen
eller den lite storbulsiga regn hatt/hjälmen?

Det var western hatten av filt som jag menade:)
Den där regn modellen tycker då jag med att den inte var så vacker precis...

Det var regnhatten jag såg, den andra är väl helt OK. Regnhatten tar priset! :rofl:

kenneth skrev:
Vilken tröttsam diskussion. Att ni orkar, att ha hjälm är ju helt OK men det är ju inte det som det handlar om. Det är att hjälmanvändare inte tål att det finns folk som rider utan. Varför upprör det folk så mycket? Om ni ser någon stå och röka inte kastar ni väl er över den personen och undrar hur i h-e man kan röka när man får cancer av det!! Eller slänger ni er över cyklister utan hjälm och skäller på dom?? Om nu någon rider utan hjälm så låt den människan göra det, ni kan ju tycka vad ni vill men man måste inte säga det. Tänk om jag skulle säga till cowboysen i USA att dom är idioter som rider utan hjälm??? Gissa vad dom skulle tycka?

Jag håller med till fullo!
Jag undrar dessutom hur många av de ryttare som använder hjälm vid ridning ancänder det vid t.ex. cykling?

Bill skrev:
Det var regnhatten jag såg, den andra är väl helt OK. Regnhatten tar priset! :rofl:

Hehehe:rofl:
Jag håller med dig men visst är den andra helt OK?
Jag tycker den är jätte snygg och den är ett bra alternativ för den som vill rida med hatt men som ändå är rädd om skallen:banana:
T.o.m, den mest inbitna jänkare skulle kunna använda den utan att behöva skämmas:smirk:

jag var bara tvungen ang. kommentare om amerikanska cowboys och hjälm.. :) Jag går just nu lärling hos en "riktig" amerikansk cowboy, det senaste året har jag slarvat lite med hjälm när jag ridit inne på banan.. och den utskällningen jag fick av Doug när jag satt upp på en 3åring utan hjälm kommer jag aldrig glömma... att jag sen är den enda i stallet som rider med hjälm är en annan femma, men å andra sidan är det bara jag som rider dom unga hästarna med :):bump:

Så nog tusan har cowboy kommit på att hjälm är en bra grej, i alla fall på sina lärlingar.. :banana: :rofl:

så.. tja.. :) Hjälm är bra, men alla har ju rätt till att göra sitt eget val.. ;)

Bill skrev:
Det var det fulaste jag nånsin sett! Skulle aldrig sätta nåt slikt på mitt välformade huvud ! Nej, en vanlig ridhjälm får det bli i så fall!
Denna hjälmhatt har i mina ögon Töntfaktor 9,8!

Håller helt med, skrattade så jag nästan grät när jag såg regnhatten!
:rofl:
VARFÖR envisas med att bära denna fula skapelse när det finns snygga hjälmar? Själv rider jag alltid i hjälm, men har inga synpunkter på om andra väljer att rida utan. Förutom på ridskola, där tycker jag det ska vara hjälmtvång. Även om det är en westernridskola... :D

Liknande trådar

Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 419
Senast: Thaliaste
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 226
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 070
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar