Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Jag har hittat det perfekta bettet för oss, ett rakt pelham... Jag undrar dock om man får tävla i lättklass på detta? Det är ju...
Svar
1
· Visningar
1 009
Senast: Boj
·
Trav Hej! Hur ska jag gå till väga för att hitta mitt sto som kom till mig för bara några dagar sedan? Jag har inga papper på henne alls...
Svar
4
· Visningar
1 191
Senast: Zaga
·
Western Provar som bekant sadlar.... sist jag provred en sadel så tyckte jag att den låg bra och låg still på ryggen. Då vi travat på en sträcka...
2
Svar
22
· Visningar
3 654
Senast: Mirraya
·
Hoppning Hej, hoppas denna tråd hamnat på rätt ställe. Tänkte höra lite vilka som ska iväg på ponny SM på Årsta/Runsten i helgen? Jag hade...
Svar
0
· Visningar
1 181
Senast: dumle_90
·
Trav Som rubriken lyder.. Hur sätter ni igång era travare efter en vila eller bete? Skriv gärna hur långt tid hästen vilat också. Har...
Svar
4
· Visningar
1 789
Senast: ghost
·
Islandshäst Hör det ju hela tiden, och har förstått att det är en tävlingsform (?) Har inte riktigt fått bra info när jag googlar, så nån här får...
Svar
3
· Visningar
2 031
Senast: Mósi
·
Distans Hej, jag undrar om ni har något tips på träbroar här i Skåneland som man kan rida över (för att miljöträna inför tävling)? Jättetacksam...
Svar
6
· Visningar
1 643
Senast: jenniealba
·
Hoppning Jag har en 5-åring som jag ridit in själv. Vi satsar för tillfället på låg nivå i fälttävlan. Tävlar hoppning på 90-1 m och tränar på...
Svar
10
· Visningar
3 387
Senast: Poisonous
·
Dressyr Någon som har koll på vad man smörjer(?) på lädret så att det nästan ser lackat ut? Man brukar se på stora tävlingar bak på sadlarna...
Svar
18
· Visningar
3 223
Senast: MissFideli
·
Dressyr Vill börja med att säga om jag lagt tråden fel så får ni gärna flytta på den :p Jag har en halvblod/ponny korsning som enligt...
Svar
15
· Visningar
2 538
Senast: Bison
·
Trav ..Vilka ska dit ? :D jag räcker upp handen .......välkomna till plats 418 på campingen, det är där det händer :banana::banana:
Svar
13
· Visningar
2 024
Senast: Petronilla
·
Trav Hur ställer ni er i en sådan fråga? Ha Scarlet nr 1 på ett ställe. Scarlet nr 2 på ett annat ställe och Scarlet nr 3 på ytterligare ett...
Svar
5
· Visningar
1 866
Senast: solros
·
Trav Hejsan! Jag är en sån person som älskar varmblod mer än de flesta hästar och det slutar alltid att jag hamnar med en. Jag har tänkt på...
Svar
18
· Visningar
3 192
Senast: Jettan
·
Western Hamnade i en "diskussion" precis när jag efterlyste en cowhorsesadel att köpa.. En bekant hade en Circle L att ev sälja, och jag råkade...
Svar
7
· Visningar
2 812
Islandshäst Hej! Surfade runt på nätet och hittade massvis med filmer på hoppande islänningar, sammtidigt som jag hittade massa argument om att...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
22 788
Senast: Bambi
·
Övr. Grenar Är det möjligt att man kan jobba som veterinär och samtidigt vara arbetsryttare, jockey eller så?
Svar
2
· Visningar
2 058
Senast: MalanMjöl
·
Islandshäst Hej! Jag har nu bestämt mig för att satsa på utbildning inom hästintresset för att i framtiden kunna starta egen verksamhet (efter...
Svar
1
· Visningar
1 822
Western Hej! Undrar om någon kan berätta lite om det här märket? Hittar ingen specifik information på nätet. SÅ vänder mig till er...
Svar
2
· Visningar
2 148
Islandshäst Förälskad i sadeln! Kom även på att jag provsuttit den på island när jag letade sadel, varför köpte jag inte den istället för den sketna...
Svar
15
· Visningar
7 475
Senast: Niela
·
Islandshäst Jag kan inte detta med islandshäst, men vill så gärna förstå. Min kamrat väger drygt 100 kg. Nu ska hon köpa en 12-13 årig...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
26 807
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar