Hej ska söka in på British Racing School!

Sv: Hej ska söka in på British Racing School!

NVQ2 in racehorse care är en slags examen som alla under 16 år,på grund av säkerhetsskäl, måste ha för att få jobba hos en brittisk tränare. Äldre vill med fördel ha examen med, eftersom den är en förutsättning för att kunna få ut en skälig lön. :p

Vissa av delproven görs på skolan under utbildningstiden, medan andra examineras genom att en person kommer ut och besöker dig hos den tränare du jobbar hos. Min NVQ tog ca 7 månader att bli klar med, och det är att många åker hem till Sverige innan de har fullföljt den som nu har gjort att skolan tar ut en disp.avgift :)

Runt 55kg ungefär är lagom. Kanske lite mer till och med.

Tack för svaret!

För övrigt så tycker jag nog att det räcker att TS går upp till 50 om hon vill bli lärling. Svårt att säga utan att se henne men de första åren behöver hon kunna rida under 50 för att få ritter och då är 50 ganska lagom vardagsvikt.

tack för alla som har svarat jag har fåt ganska bra info nu om BRS Tack ni är änglar <3 :D

ett tips är att söka sommarjobb i något galoppstall, häng å känn lite på "känslan".
Jag har bara varit där med Ung Galopp och kikat, alltså inte ridit... som de flesta säger så var det dålig mat (tror till och med att vissa köpte egen och lagade på kvällarna).
En annan sak som jag reagerade lite på var att man ska lära sig att jobba i olika typer av stall, modernt, medel å gammalt... så de hästarna som står i det gamla hade det rätt mörkt å så :crazy:
Sen finns det de som säger att skolan är "sista stoppet" innan slakt, så det gäller att inte vara för blödig... Det är galopphästar som inte håller på banan längre som kanske skulle gått till slakt...

Du har inte möjlighet att träna på plastic-häst eller nått i swe? annars är det väl bara att börja jogga och styrketräna lite för att orka hålla igång :)

sök!!!!

Vet inte om jag gör rätt nu när jag postar inlägget, kanske skickas fel för har inte en aning om hur denna sidan funkar.
Tråden är gammal, men tänkte att jag lika gärna kunde skriva här istället för att starta en ny.

Har några frågor om British Racing School.
Om man tränar intensivt och ofta, kommer alla muskler att förtvina under tiden man går på brs..
Eller finns det möjligheter att vara aktiv och träna någon gång?
Och finns det möjlighet att fixa egen mat?
Vad serveras det för mat? Finns det ägg?

Jag gick kursen för två år sen och den är tuff fysiskt. Nej, musklerna kommer inte förtvina. Det är slitigt stallarbete med tunga mocksäckar att bära, tunga metallgrepar och klumpiga sopar som är tunga att jobba med. Och såklart hästarna, två lots om dan som också kräver en del.

Det finns ett litet gym på skolan med spinningcyklar, cross-trainer, löpband och lite viktbollar, plintar o så. Man har gympapass några gånger i veckan, vi hade en fd militärfystränare. Det är numera fystest dessutom, vi hade vårat andra eller tredje veckan har jag för mig. Det var nåt löptest, sen typ 30 situps på två min och samma med armhävningar om jag inte missminner mig. Kan ha ändrats nu, vi var första gruppen som de körde testen på.

Så ja, det finns möjlighet att träna. De till och med tjatar på eleverna att träna själva.

Till frukost fanns det i alla fall då stekt ägg till frukost. Även gröt, vita bönor och toast, nåt variant av yoghurt och flingor. Lunch var oftast baguette. Middag var cottage pie, spaghetti bolognese, fisk (ibland), tja lite av varje. Fanns två rätter att välja av. Dock smakade det mesta socker. Saft att dricka jämt. Ibland kunde man få juice eller mjölk.

Man har inte tillgång till kök, en brödrost finns och vattenkokare till kvällste. Jag köpte frukt och energibars. Man får ingen frukost innan morgonmockning och första loten.

Vad bra tråd, funderar också på att söka dit när jag när ut gymnasiet(börjar 8an i höst):bump:

Är äggen också sockriga?
Med det finns eluttag iallafall, så man kan ha typ.. äggkokare som man själv köpt? x)

Nej äggen var okej, men de har ju ingen kaviar ;) De var dock stekta.
Ja, eluttag finns så man kan ha vattenkokare eller ja äggkokare på rummet. Dock måste man ställa undan den varje morgon ifall Direktörn bestämmer sig för att ha room inspection, om han ser den så konfiskerar han den. Men det räcker att ställa in den i garderoben, de kollar inte i ens lådor och så :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 499
Senast: Anonymisten
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 757
Senast: valpköpare
·
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 201
Senast: monster1
·
Övr. Barn Hej! Då detta inte rör mitt barn har jag skapat ett hemligt nick. Jag vill inte att någon ska förstå vilken familj det rör sig om, så om...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 996
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 30