Byte från engelsk till western

Sv: Byte från engelsk till western

Jag tror det handlar mer om att RIDA hästen, alltså den individ av hästsläktet som du just då sitter på. Om du ger den signaler och den inte reagerar som du trodde, får du försöka klura ut vad det är den svarar på och det gäller oavsett disciplin. Svarar hästen "fel" för att du var för otydlig? Eller ger du för många signaler? Ger du för starka eller för svaga signaler? Hästen svarar på ditt kroppsspråk oavsett vad den lärt sig, krångla inte till saker i onödan. Fråga ägaren till hästen om du tycker att den svarar konstigt på det du vill, kanske har den fått lära sig något specialkommando? När man tror att man måste göra på ett visst sätt för att rida en viss häst kan det krångla till sig. Rid hästen, känn efter hur den svarar och anpassa det du gör till de svar du får.

Min mamma som inte är en van ryttare alls bestämde sig för att rida trots mina försök att övertala henne om att det var en dålig idé.
Ruby tog kontrollen och började bocka. Mamma ligger på sjukhus med en skallfraktur och blödning i hjärnan.
Så vet inte om jag kommer att kunna ha möjlighet att rida henne igen. Pappa säger att hon måste bort, även om jag inte ser henne som "farlig"

Då handlar det kanske inte om ifall hästen är "westernriden" eller inte, utan om ifall den är inriden eller inte...

nejmenfyyyy cleve :/ Hoppas mamma din laker snabbt!

Jag forstar din pappa absolut...

forbenat synd att ni inte ar narmare.

Min mamma som inte är en van ryttare alls bestämde sig för att rida trots mina försök att övertala henne om att det var en dålig idé.
Ruby tog kontrollen och började bocka. Mamma ligger på sjukhus med en skallfraktur och blödning i hjärnan.
Så vet inte om jag kommer att kunna ha möjlighet att rida henne igen. Pappa säger att hon måste bort, även om jag inte ser henne som "farlig"

kör hästen upp till Canada och få lite ördning på den, lite privat lessons kan vara bra.

Liknande trådar

Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 976
Senast: Lycan
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 730
Senast: AbCdE
·
Juridik & Ekonomi Igår blev jag (nå, min bil med mig i) rammad av en traktor. Jag körde på vår lilla, lilla grusväg och fick syn på mötande ekipage...
2
Svar
25
· Visningar
3 833
Senast: Fibusen
·
Western Om man ska byta från att rida engelskt till western. Vad bör man som ryttare tänka på? Tänk er att en van ryttare (engelsk ridning) ska...
Svar
9
· Visningar
3 215
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka