Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Q
Hoppning med short chaps på lokal hopptävling?? ska ha det nu innan jag får råd med mina dröm stövlar.! får man rida i machande mörkbruna läder...
Svar
3
· Visningar
1 130
Senast: Qudexco
·
S
Hoppning kan någon berätta för mig om moment 43 i TR 1, om poängtabellen ska fylla i blankett för bidrag som ska vara inne i morgon .,..snälla...
Svar
19
· Visningar
1 377
Senast: Domaren
·
S
Distans Är inte så insatt i just distans men nyfiken är jag :) Har lite frågor och funderingar.. En distanshäst går ju inte i form under...
Svar
12
· Visningar
1 504
Senast: sassabrassa
·
B
Trav Tänkte anmäla ut min häst till danmark i mitten av januari och har nu fått höra att tävlingarna där går i fel varv, d.v.s bakvarv, är...
Svar
3
· Visningar
1 891
Senast: b4nugget
·
W
Western Halloj... Ja, är det någon som kan hjälpa mig och komma på övningar man kan göra med en 6 årig tjej. hon rider hos mig en gång i veckan...
Svar
1
· Visningar
905
Senast: Sudd
·
Z
Trav Är det månne någon härifrån med Bergsåker som närmaste bana? Jag jobbade hos Ove Svedin förr, tänkte att det kanske är någon här man...
Svar
3
· Visningar
1 301
Senast: Contezza
·
B
Hoppning Har köpt en "äldre" (ej unghäst) ponny som inte går att rida på tygeln. Det går att rida honom på tygeln i skritt om han är lugn och det...
2
Svar
21
· Visningar
2 484
Senast: benjamin
·
E
Western Hej! Känner någon till vad det finns för bra långa chaps? Vart kan man köpa bra chaps i Sverige och i utlandet? Tacksam för hjälp...
Svar
1
· Visningar
1 099
Svar
0
· Visningar
1 017
Senast: Barnardo
·
D
Western Finns det någon westernridskola i Östergötland eller övre Småland? Själv är jag nu hästlös och har nyligen slutat som medryttare då jag...
Svar
1
· Visningar
1 816
Senast: Balans
·
Trav läste om stig h idag på biblan, en bok där man intervjuar honom på 100 sidor. och han säger att han har professionell hjälp med...
Svar
13
· Visningar
1 884
Senast: Staran
·
F
Körning Ja nu vill man komma igång med att skapa en finvagn av något slag! Man sitter vid ritbordet och klottrar och sökt efter ritningar på...
Svar
2
· Visningar
1 319
Senast: Fingall78
·
V
Hoppning När jag hoppade Vilden så drog han skitmycket mot hindrena, och kom i alldeles för hög fart.. Och jag skulle behöva tips på övningar så...
Svar
11
· Visningar
1 269
Senast: VildochVacker
·
L
Hoppning hje. jag har börjat bli väldigt intresserad av hoppning.. men jag har lite frågor som jag gärna vill ha svar på :) 1. Vad ska man göra...
Svar
2
· Visningar
983
Senast: Arwyn
·
E
Hoppning Vad gör man när hästen har svårt för att taxera och hoppar för tidigt och tar jättehopp (hoppar bara småhinder ca. 40cm pga. hästen har...
Svar
8
· Visningar
1 377
Senast: TheMyran
·
R
Trav Vilken träningsmetoder och erfarenheter har ni komit fram till inte funkar för era travhästar? Vad har ni av erfarenhet lärt er är...
Svar
18
· Visningar
1 895
Senast: Rikkan
·
K
Trav Efter en mycket bra säsong så är det tyvärr så att kusken som kört blit för gammal. Hon har tävlat o jag tränat. Har en tjej som hjälpt...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: ameo
·
Western Hej! Jag tänkte ge mina föräldrar (som båda är ryttare sen barnsben, inga nybörjare alltså) en westernkurs i julklapp. Typ helgkurs på...
Svar
4
· Visningar
1 181
Senast: Muninn
·
Islandshäst Någon som är mer passryttare än jag som vill förklara lite för mig hur jag på ett trevligt sätt ska få min pålle i pass? Det är just...
Svar
14
· Visningar
3 255
Senast: Båbbe
·
Körning Hej allihopa! Jag hoppas att ni ska kunna hjälpa mej med en sak. Det är så att jag har problem med min nordis. Vi köpte honom för tre...
Svar
6
· Visningar
1 189
Senast: alisson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama