Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Western Jag ska tävla i trail men undrar lite; under tiden jag tex backar genom ett L, får jag stanna till då, eller ses det som en vägran? Kan...
Svar
2
· Visningar
835
Senast: Lina_Zacha
·
S
Trav Såg en bild på en travhäst med en konstig utrustning som jag undrar vad den var till för? Någon som vet? En läderrem runt halsen...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 791
Senast: bugger
·
Körning Är det för sent att köra in en 21 årig connemara? Om inte. Hur ska jag gå till väga? Tacksam för alla tips.
Svar
2
· Visningar
873
Senast: hanseman
·
Distans Kom att tänka på en sak... Karolinerritten har en 140 km tävling 5/9, får jag som ridit endast en 120 km godkänt rida 140 km? Eller...
Svar
6
· Visningar
1 028
Senast: neywaz
·
S
Islandshäst Varför har man sånna? och varför finns dom på islands sidorna ?(hööks katalog) är det till bara för islandshästar ? vad är dom bra för...
Svar
7
· Visningar
1 308
Senast: _saarah
·
J
Trav Antar att inlägget skulle ligga under utrustning? men hoppas Ameo har överseende. Har en häst 165+, har begränsad budget, max 8000...
Svar
5
· Visningar
2 179
Senast: via
·
Dressyr Hittade på en amerikansk lista följande tänkvärda ord (grym generalisering, men tänkvärt): - Lättklassryttaren skyller på domaren när...
Svar
15
· Visningar
1 821
Senast: AraSlei
·
C
Western Förstår inte detta riktigt! Ska man använda filt eller pad eller båda under westernsadel? Min medryttarhäst har båda.. men det verkar...
Svar
4
· Visningar
1 877
S
Körning Är det ngn här som har erfarenhet av Willabs Bröstsele "W"? Det jag framförallt skulle vilja veta är hur läderkvaliten är och om den är...
Svar
1
· Visningar
1 060
Senast: Welsh
·
A
Dressyr Någon som har bra tips om hur jag ska träna med min häst som är stel i sin högra sida och vill bita sig fast i den tyglen ? Han vill...
Svar
12
· Visningar
2 025
Senast: aker
·
X
Dressyr kan någon hjälpa mig jag har en 6årig valack efter Amiral-Indus han blev inriden i februari- mars han är jätte duktig men han har...
2
Svar
26
· Visningar
2 984
Senast: Retzina
·
Fälttävlan nån som ska till falkenberg och tävla ihelgen??! ellr bara titta?? :)
Svar
1
· Visningar
954
Senast: Francess
·
G
Fälttävlan Jan Jönssons \"Fälttävlan\" Fel forum kanske, men vart hittar jag den boken?! Jag har letat överallt på internet, till och med hos...
Svar
3
· Visningar
994
Senast: Lorelie
·
Övr. Grenar Mitt sabbatsår från tornerspelsbanan blev kort :o i går lördag hamnade jag (pga omständigheter) på hästryggen. Det sköna var att det...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 978
Senast: Scorpan
·
J
Islandshäst Hejsan! Jag tänkte fråga hur mycket bootsen skall väga så man har två på varje ben/hov. Alltså hur mycket var och en boots skall väga...
Svar
6
· Visningar
1 073
Senast: Boj
·
Western Tjaa! Någon som har några finfina Freestyle Reining-idéer? Min fantasi har blåst i väg :crazy:
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: hotrodder
·
C
Western Kan man hoppa med westernsadel? Eller är det "skadligt"/inte bra för hästen. En del menar att man inte kommer upp lika långt i...
Svar
13
· Visningar
1 764
Senast: Happimess
·
M
Western Jag skaffade hästlicens (WRAS) till min häst, ett sån där "hela-livet"licens. Men på det står det Licensår; 2004 Är de bara för att de...
Svar
1
· Visningar
885
·
S
Western Jag var och tittade på en clinic med en känd ryttare som arbetar i USA numera. Blev lite förvånad när han till en ryttare...
Svar
1
· Visningar
809
·
Övr. Grenar Silly Filly startade:D duktiga sill:)..hon hängde med till sista kurvan å då vart hon knuffad å eftersom det var första starten å hon är...
Svar
10
· Visningar
1 216
Senast: enjes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama