Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Fälttävlan Någon som har en sådan? eller Vad har ni för säkerhetsväst i terrängen ? Går själva axelskydden att ta bort på zippa västen? (vet att...
Svar
6
· Visningar
1 366
Senast: Novelette
·
R
Trav Skulle vilja ha tips och råd på hur man ska träna en travare som ska starta i framtiden. Ett sto som är 6 år, ganska stor och mycket het...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: zilla
·
S
Hoppning Min häst har mestadels travhoppats på sistone (har hoppat med ponnyer och avstånden blir ju tokiga för oss då) med den påföljd att så...
Svar
4
· Visningar
951
Senast: Dinosaur
·
J
Islandshäst Tjo! Jag har funderat lite på det här med femgångsprogram och så. Självklart är det skillnad från ekipage till ekipage, men. Sist jag...
Svar
3
· Visningar
1 039
Senast: yew98fq
·
A
Trav Min tvååring har blivit jättedum i munnen, jag får inte köra med korta tömmar. Jag har tagit bort vargtänderna och han blev lite bättre...
Svar
19
· Visningar
1 322
Senast: stally
·
B
Övr. Grenar Har ju planerat att starta i Norge den 5 Augusti med araberna, det är en handikapp. Valacken får gå med 50 kg, och hingsten med 55, jag...
Svar
14
· Visningar
1 352
Senast: shady
·
Fälttävlan Om man ridit runt 7-8 Lätt/100 klasser flefritt, med palcering + startat Msv/110 med ett stopp eller vad det nu kallas, måste man ändå...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: HillsBon2
·
Western Jag har skaffat mig en westernsadel till min häst, han har sadeltvång på "vanliga" sadlar med trivs kanon med westernsadlen. men jag är...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: QuickStar
·
Körning så ska ja iväg nästa lördag å köra en liten ponny.. tittade idag på selen å fick panik... ja kommer inte ihåg hur man selar.. de är en...
Svar
3
· Visningar
982
Senast: LadySara
·
F
Western Hej allihopa! Jag har beställt en bosal och mecatetyglar. Vet nån hur man knyter fast mecaten vid bosalen och hur håller man tygeln när...
Svar
3
· Visningar
1 213
Senast: yk2
·
Western Finns de nån bra sajt där de visar vad sadeln delar heter? :confused:
Svar
1
· Visningar
1 146
Senast: geegee
·
Dressyr När ni åker och tävlar startar ni alltid i två klasser eller händer det att ni bara startar i en? Ska själv åka och tävla i...
Svar
10
· Visningar
1 715
Senast: Saigon
·
K
  • Låst
Trav Hej! Jag undrar varför/ om det finns någon speciell orsak till varför den obligatoriska vaccinationen togs bort inom travet. Skulle vara...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: ameo
·
N
Hoppning Vilket avstånd ska man ha mellan bommarna när man galopperar över dem? Och när man travar, det är en d-ponny för övrigt och han är...
Svar
4
· Visningar
926
Senast: Notorius
·
Dressyr Önskar tips på hur jag skall få min häst mer eftergiven i sidorna. Får alltid kommentaren ej helt eftergiven i sidorna av en och samma...
Svar
1
· Visningar
1 232
Senast: Raeman
·
Western Har en häst med VÄRLDENS yvigaste man som absolut inte vill lägga sig ner. Är Man Taimer bra att använda då? Vad har ni för...
Svar
1
· Visningar
855
I
Övr. Grenar är de bättre betalt att jobba med galopp (tex proffsjockey) utomlands än i sverige?
Svar
3
· Visningar
1 197
Senast: Gisburne
·
S
Dressyr \"Ovanliga\" raser inom tävling Är det ngn här som tävlar med lite "ovanligare" raser inom dressyrtävling (och hopp kanske)? Tänkte...
2
Svar
25
· Visningar
3 043
Senast: Jaffa83
·
Dressyr Är det i LA eller LB, man måste ha sporrar?? Varför måste man ha det??
2
Svar
34
· Visningar
4 083
Senast: Qodrofenia
·
Hoppning Tycker mi att det är ett måste om man hoppar på gräs :confused: ska starta en LB på gräs och sak då använda m. magplatta e inte så högt...
2
Svar
23
· Visningar
2 749
Senast: zilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar