"Ovanliga" raser inom tävling

Re: \"Ovanliga\" raser inom tävling

Jag tävlar LC/LB-dressyr med min kallblodstravare.

Ridbilder

Det går riktigt bra, vi har vunnit en LC på 69 %. :)

mvh Jessica

Hur lång tid tog det att "få fason på" din kallblodstravare? Vad hade ni för utgångsläge?

Ja, det tog ett tag. :angel:

Min mamma köpte honom som körhäst när han var sju och då var han i princip inkörd och endast riden i skogen.

Efter ett tag hade han tagit över helt och rusade omkring i skogen som han ville. :smirk: Mamma gav upp efter ett par år och jag fick honom av henne.

Jag har tränat honom i snart fem år men det är först, nu de senaste ett-två åren som det har börjat lossna. Men det har antagligen inte berott på att han är kallblodstravare utan det visade sig att han hade en skada i länden, som gjorde att han inte kunde vinkla bäckenet som han borde vid samling, så jag fick hela tiden bära honom i handen. Han har nu blivit behandlad och efter det så har det tagit fart på tävlingsbanorna. :D

mvh Jessica

Hihi!! Tackar!! :D
På bilden är det pappa eftersom jag inte lyckas lägga in en bild på prinsessan.
Han heter Brandus 345 och är underbart snygg!! :love:

Mia

Jag har tävlat min fjordvalack bland stora hästar på dressyr tävlingar i Stockholm. Två gånger har jag hamnat i deras klubbtidningar eftersom jag kommit med en annorlunda häst. Jag har fått många positiva komentarer från publik.

Tyvärr är det lite så att kommer man med en annorlunda ras så måste de prestera så mycket bättre än ett havlblod för få samma poäng.

Man kän se bilder och läsa resultat på min hästs sida http://gustens.hovar.com

/Linda

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 914
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 758
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama