Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

C
Western Såg att det kommit in protester till SQHA ang att de flesta pleasure- och horsemanshipklasserna för quarter skall genomföras i gamla...
2
Svar
33
· Visningar
2 664
Senast: ninni
·
A
Western vi som brukar snacka avel på Avelsforum! där får man många bra synpunkter från "klassiska" ryttare/uppfödare också. Men här kanske vi...
2
Svar
38
· Visningar
2 704
Senast: wrangler
·
8
Western Har ni köpt begagnad w-sadel? Och hur mycket la ni ut på den? Och är sadlar som kostar mellan 1000-2000:- dåliga skitsadlar,eller finns...
Svar
19
· Visningar
1 926
Senast: cinnas
·
Western Hej alla glada. Är det nån som varit på Hjallerupmarknad i danmark. Jag har aldrig varit där men verkar roligt så tänkte försöka...
Svar
1
· Visningar
832
Senast: Bewildered
·
G
Western Jag skulle vilja se bilder på och höra stammen på era quartrar:idea: //Gilly *som är sugen på att skaffa sig en liten egen...
2
Svar
37
· Visningar
6 610
Senast: _Eva_
·
Western Har sedan ca 2 månader satt igång medryttar hästen igen, efter kraftig viktnedgång, och för mycket stillastående har hon tappat allt vad...
Svar
5
· Visningar
1 022
Western Är det verkligen så att man inte får starta om hästen inte har bett? Får man inte rida på hackamore eller sidepull? Om inte, varför...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 889
Senast: sthu
·
F
Western Hur vet man om sitsen är för stor? Hörde att det ska vara en hand mellan sig och hornet. Men hur ska det vara mellan benet och...
Svar
1
· Visningar
858
Senast: tirnanog
·
E
Western Hur tuffa/svåra är egentligen dessa hästar? Har ramlat över hästar som folk säjer är väldigt krävande och svåra eftersom de utmanar hela...
Svar
12
· Visningar
1 138
Western Jag letar sadel och har hittat en som jag trivs med. Den verkar ligga bra på hästen eftersom hon fungerar bra med den och 2 kunniga...
Svar
3
· Visningar
1 600
Senast: BonRaiz
·
Western Jag har varit rätt slapp under vintern och ridit mellan 30-90 minuter normalt. Men nu har det börjat pysa ur öronen på hästen så jag har...
Svar
9
· Visningar
1 036
A
Western Ja, min häst är westerntränad, inte på någon hög nivå men ändock, och hon lyssnar bättre på de hjälperna än de "vanliga" engelska...
Svar
1
· Visningar
1 073
Senast: Piraja
·
T
Western Jag misstänker att det är en cutting, vad säger de vise och lärde på buke? p.s. vad tycks om min "fiiina" friläggning :angel: :D d.s...
Svar
9
· Visningar
2 154
Senast: Ginne
·
8
Western Vad är det för märke? Alltså hela namnet..
Svar
1
· Visningar
870
Senast: Cita
·
Western Jag har en liten fråga... Jag blir mer och mer intresserad av western. Framförallt att kunna rida hästen med säte och skänklar...
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: Bewildered
·
8
Western Jag såg i ett forum att tum är sitsens storlek. Men vad heter då själva sadelns storlek?
Svar
1
· Visningar
757
Senast: Ginne
·
Western Har sett flera annonser med haflinger hästar till salu betäckta med quarter:confused: eller erbjudande om att vid köp av haflinger...
2
Svar
36
· Visningar
3 270
Senast: syrran
·
Western Melodi, Stand by me Jag blir. To-okig. Jag bliii-ii-ir, tokig. Jag blir tok. Tokiii-iig, tokii-iig. på det här...
Svar
10
· Visningar
1 507
Senast: syrran
·
E
Western Om man vill ha en allroundhäst med lite kossekänsla vilka linjer, stammar ska man leta efter då? Är dessa hästar tuffare/svårare än...
Svar
6
· Visningar
1 147
Senast: Anneli
·
Western Någon som kommer ihåg vad han hette? Har för mig att han hette något med segling eller vatten. Han hade ju sådan otrolig massa att jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 318
Senast: Apollo 13
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4