April Show

Sv: April Show

Jag håller med "qtrsforpleasure" naturligtvis måste det vara bättre att hålla fast vid den "gamla" modellen av tävling som SQHA kört med sedan mitten på nittiotalet då slipper man ju också att ta "problemen" med en massa publik som ska servas med både det ena och andra och bara skapar trängsel och bra ekonomi på tävlingarna.
Varför ska man till varje pris försöka att göra tävlingarna attraktiva för att locka en massa försäljare som ska ockupera den vackra gräsytan framför ridhuset, det räcker väl med de två-tre som brukar vara där?
Nej, fram för den gamla modellen och framför allt varför vänta med kritiken tills efter tävlingen, det är ju bättre att klaga redan nu så har man det gjort ( man kan ju ändra sig sedan om det skulle bli en bra tävling )!!
"Gamla ridhuset" är 20x60 med helt nytt underlag och tar ca. 350 personer i publik, vad är problemet???
Ninni

Vilket upplägg syftar du på i så fall, det där dom ensamma gör en quartershow, ja det är ju super!

Det verkar som om det är lättare att klaga än att komma fram med konstruktiva lösningar, tips ideér på hur man gör tävlingar bättre och intressantare.
Är det verkligen ingen som har några förslag utan bara klagomål?
Sorgligt:cry:

Monke:(

Jag har læst proppen och tycker att den ser helt OK ut. Kritiken ær tæmligen obefogad. Det kommer inte att bli problemfritt, men man får gjøra det bæsta av situationen och det tycker jag att man gjort.

Jag vet inte om det ær någon annan hær som varit ute i Europa, men då kan jag bara sæga att på vissa stællen ær det fullstændigt kaos. Sverige ær faktiskt kænt før att ha vælorganiserade tævlingar. Det ræcker med att åka til landet i væst som børjar på Dan.... så får man ibland en kulturchock. Vi har det VÆLDIGT bra på Grevagården.

Førstår inte heller kritiken om att pleasureklasser kan bli før stora før det gamla ridhuset. Før det førsta så ær det 20x60 m stort, inga problem att få in 20 ekipage och væl det. Før det andra så ær det upp till domarna att avgøra om det ær læmpligt eller inte. Om domarna, mot førmodan, anser att klassen blir før stor så får den delas upp. Ær det någon hær som anser domarna inkompetenta?

jag säger bara arrangörerna gör nog så gott dom kan.
Visst ska man säga vad man tycker, men d e nog svårt o få d att passa alla.....

"kl"

Det jag tycker är fruktansvärt tråkigt med april open är hur dom har lagt upp dummy tying cupen och att det är de enda ropingen. Betala 200 kr/per kval som består av ett enda kast. Det är två kval så man har två shanser att komma till finalen. Men att i så fall betala 400 kr för att få göra två kast, är ganska värdelöst för den som inte skiter pengar och inte är bland dom bästa.:( För dom mer säkra ropingryttarna så kan jag tänka mig att den här cupen är bra, men inte för en annan som inte är så säker roping ryttare än. Lite synd tycker jag. Men det är inte mer att göra än att strunta i att åka dit.

// åsikter från en som tävlar i roping för det är så fruktansvärt skoj, och som blir glad över att lyckas få in en bra träff men som inte är på dom snabba tiderna än.

*kl*

Snacka om I-landsproblem, eller...........

En del westernryttare skulle vara glada om dom fick tävla i ett ridhus överhuvudtaget.

Hur bortskämda och bekväma håller vi westernryttare på att bli?

/Mike

*kl*

Snacka om I-landsproblem, eller...........

En del westernryttare skulle vara glada om dom fick tävla i ett ridhus överhuvudtaget.

Hur bortskämda och bekväma håller vi westernryttare på att bli?

/Mike

Håller helt och hållet med här:rofl: Bra reflektion, se det possitiva i det hela.
:banana:

Ja, tråkig diskussion, jag LÄNGTAR iaf dit, känns som säsongen börjar där, skulle inte villa vara utan! (men jag ska ju bara vara publik...)

"Gamla ridhuset" är 20x60 med helt nytt underlag och tar ca. 350 personer i publik, vad är problemet???

:rofl:

När jag läste början av tråden så såg jag framför mig en gammal lada långt från den egentliga tävlingsplatsen, med några pinnstolar i ett hörn till eventuell publik. Nu undrar jag också vad som är problemet...

:rofl:

När jag läste början av tråden så såg jag framför mig en gammal lada långt från den egentliga tävlingsplatsen, med några pinnstolar i ett hörn till eventuell publik. Nu undrar jag också vad som är problemet...

Problemet är väl om man jämför det gamla med det nya ridhuset på Greva så är det gamla mycket fulare och ser mkt mera använt ut :p Iaf när jag var där sist och det var ca 1 år sen.
Enda skildnaden jag kan hitta.

Det gamla ridhuset är smalt och inte optimalt för många ekipage samtidigt. Att ha klasser med många ryttare samtidigt i det lilla ridhuset medan det är en ryttare i taget i det stora ridhuset, det är vad pleasureryttarna klagar över.

Nu är det ju i och för sig april det hella gäller. Men de blir väldigt kvaft i det gamla ridhuset när det är varmt.

Detta handlar INTE om att det på något vis är trångt i "gamla" ridhuset eller inte, jag vet inte hur många av er som läst den aktuella skrivelsen till SQHA men det framgår med en skrämmande tydlighet att orsaken till klagomålen är att man är för "fina" för att förpassas ut ur "huvudarenan", man har inga problem med att "gamla" ridhuset används bara man slipper vara där själva!!
Man ifrågasätter också att boskapsklasser får vara med då vi i sverige inte har hästar av "rätt typ" för detta ändamål!! (???)
Showbillen är skriven så att tre klasser/dag fredag & lördag får flytta ut i "gamla" ridhuset medans Dummy Tyingen går i det "nya" ridhuset. Dummy Tyingen är planerad att ta ca. en timma och är den enda klass under helgen som inte kräver närvaro av de inhyrda domarna, därför går det att köra AQHAx2 under tiden i "gamla" ridhuset.
Ninni

Liknande trådar

Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 023
Senast: Lycan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 390
Senast: cassiopeja
·
P
Western Hej! Såg en jättesnygg pleasure-ritt på youtube. http://se.youtube.com/watch?v=stEgqgnbC4M&feature=related. Blev förvånad när jag...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 504
Senast: Albertina
·
M
Dressyr Hej! Jag har just börjat träna dressyr igen med min lille häst efter flera års uppehåll p.g.a. små barn. Under tiden har jag ridit en...
2
Svar
29
· Visningar
4 189
Senast: Mayara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar