Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Min häst är väldigt nervös och rädd när vi rider ut och hoppar till för minsta lilla, tex stenar, löv, konstiga hus m.m. Hur ska jag...
2
Svar
28
· Visningar
7 539
Senast: ishorses
·
Trav Skrittmaskiner används ofta inom travverksamheterna. Vad är er erfarenhet av skrittmaskiner? Tänker närmast på bruksskicket av de...
Svar
6
· Visningar
1 775
Senast: Corminta
·
Dressyr Jag är ute efter ett lite "fluffigare" schabrak (alltså inte typ Mias), ska vara bra kvalité och inte tokdyrt. Har ni tips?
Svar
19
· Visningar
2 371
Senast: Martina_m
·
Dressyr En liten jämförelse mellan western och dressyr http://www.youtube.com/watch?v=Ty3lldxo-LM&feature=related
Svar
2
· Visningar
1 682
Senast: Magiana
·
Islandshäst Jag har bestämt mig för att importera en lovande, ung tävlingshäst från Island. För- och nackdelar med eksem osv behöver vi inte gå in...
2
Svar
24
· Visningar
5 850
Senast: Boj
·
Islandshäst Det här kanske är en dum fråga, men ändå värd att ställa :) Min häst Raudur är ren fyrgångare (vad jag vet). Jag har aldrig känt den...
2
Svar
26
· Visningar
4 297
Senast: fotogalen
·
Dressyr Vad gör det för skillnad om man har tårna rakt fram eller om dom pekar utåt som för en annan? :angel:
2
Svar
27
· Visningar
4 750
Senast: MissFideli
·
Islandshäst slänger ut frågan åt en vän Hon söker en hingst till sitt islandssto... Stoet är rätt liten, lång i kroppen väldigt lätt för båda tölt...
Svar
0
· Visningar
1 140
Senast: bumbigris
·
Dressyr Lite bakgrundsinfo: Hästen har tränats och tävlats på kandar (självklart riden mycket på vanligt tränsbett också) under ca ett års...
Svar
7
· Visningar
2 045
Senast: maria_b
·
Western Jag vänder mig till westerneliten på Buke för lite inputs, då jag är helt novis på detta med westernsadlar. OBS: Jag vet att man ska få...
Svar
3
· Visningar
2 966
Senast: Zandrah
·
Islandshäst Vad är det för sulor som är tillåtna enligt FIPO ? Och vilka regler gäller vid skoning med sulor med fyllning ? Skor ni med sulor...
Svar
0
· Visningar
1 140
Senast: gaski
·
Dressyr Hej! Jag undrar om det finns några regler för vad för raser/sorts hästar man får tävla i dressyr. Kan man tävla dressyr med f.d...
Svar
2
· Visningar
1 331
Senast: aprilia
·
Islandshäst Hej alla! http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151529640774676&set=a.10150347574279676.425596.581904675&type=1&theater Någon...
Svar
1
· Visningar
1 144
Dressyr Det dressyr klubbtävlimg på min ridskola men vad är blåbär för not ?? Ska kanske vara med på non av klasserna men. Undrade vad blåbär...
Svar
2
· Visningar
934
Senast: svea
·
Övr. Grenar Detta är ingen efterlysning utan mer en allmän fråga. Har voltigehästen nån "status", alltså att det nämn vad hästen heter vid...
Svar
16
· Visningar
4 178
Senast: MaRomer
·
Western Letar sadel till min travare. Har provat en billy cook reiningsadel med full quarter bom tror han som har den sa något om stt det var en...
Svar
2
· Visningar
1 682
Körning Har ni tips på någon bra klippning av en ponny som både körs och rids. Ingen helklippning, kan man klippa bara hals och bog eller får...
Svar
7
· Visningar
5 007
Senast: kolblakkur
·
Hoppning 50cm blev vi helt felfria galopp var det hela banan det gick skit bra. Sen fick jag gå ut och träna på utebanan inför 60cm. Ler pölar...
Svar
2
· Visningar
1 807
Islandshäst Vad har era islandshästar för storlek på träns och grimmor om ni inte köper "special islandsstorlek" som jag sett ibland finns?
Svar
15
· Visningar
1 571
Senast: klockmalva
·
R
Övr. Grenar Hej. Det är så att jag på full allvar funderar på att söka till British racing School. Har tittat i några andra trådar om ämnet...
Svar
6
· Visningar
3 697
Senast: tolksele
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama